Aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

Toen we aankwamen bij de taxi vanaf het vliegtuig (door een man die heel slecht engels sprak, mn naam als llse marisa blanke spelde en het andere meisje vergat die die mee moest nemen) was de rit naar de accommodatie al een show opzich. Wat een verkeer en hoe de mensen zich gedragen, allemaal op autos staan en kinderen die er achter hangen, een open achterkant met een hangmat en met knalrode pantoffels en shorts op een motor. Maar waarschijnlijk worden deze dingen langzamerhand normaal en gaan we nog veel raardere dingen zien.

Aangekomen in het appartement bleek mijn roomie er nog niet te zijn en mijn airco niet te werken. Deze werd gefixt door twee mannen en een meisje moest op ze letten. Dit meisje ging voor mijn deur in kleermakers zit zitten en pinda’s en een soort lychees pellen. Toen ik haar aankeek nodigde ze me uit om er bij te komen zitten en samen zaten we in de deuropening die dingen te pellen en te eten. Ze sprak echt totaal geen engels maar heb wel van haar geleerd dat een pinda kthoa is en een lychee lincheee is. Of zo iets. Oh en dankjewel en alsjeblieft. Toch met handen en voeten werk voor elkaar gekregen! Mensen spreken hier over het algemeen trouwens echt heeeel erg slecht engels allemaal, maar met lief naar elkaar lachen doen we net alsof iedereen elkaar begrijpt.

We zouden gaan zwemmen maar het zwembad scheen niet meer voor ons te zijn, dat was wel even een flinke teleurstelling zeg! Een prachtig zwembad die de studenten vorige periode nog wel mochten gebruiken maar wij nu niet meer aangezien we in een ander gebouw zitten en ze het de vorige periode hebben verkloot..

Dan maar een beetje rondlopen en de broodnodige dingen kopen (WC papier!! Die je hier niet in de wc mag gooien vet irritant en heel erg smerig in de prullenbak maar hee) en nog wat kleine benodigdheden. Het eten en alles is hier spotgoedkoop! We zitten naast een marktje waar de plaatselijke bevolking ook elke dag samen komt en eet, niemand eet hier eigenlijk thuis omdat het duurder is om zelf klaar te maken dan f snel een hapje te eten met zn allen.

Aangezien alles zo goedkoop is, is het super aantrekkelijk om met zijn allen te zitten en dan ook nog een paar drankjes te bestellen, dus werd het al gauw heel erg gezellig! Het is echt een leuke groep en we gaan een hele leuke tijd te gemoed!

Heb ook mijn primeur gehad, het genot van de aanblik van een mega dikke kakkerlak en een rat. Het was een goede dag.

• 06 Februari 2017 - 17:19

Yvonne:

Wat een geweldige eerste indruk, Ilse!!! xxxx

• 06 Februari 2017 - 17:49

Emiel:

mooie start ilse; en die kakkerlakken ga je nog wel meer zien :-)

• 07 Februari 2017 - 19:29

Jorita:

De start is gemaakt Ilse, genieten!!!