iLDP in paradise - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu iLDP in paradise - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

iLDP in paradise

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 April 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Een farewell dinner, Farewell dinner, wacht wat, waarom nu al? Nou woensdag 29 april waren we door alle mensen van Stenden en PIM University uitgenodigd voor een farewell dinner, de meeste mensen gaan hier namelijk over een kleine 2 weken al weg! Niet normaal hoe snel het allemaal is gegaan, de tijd is letterlijk voorbij gevlogen! Op het begin dacht ik dat ik misschien ook gewoon naar Bali had moeten gaan, en vroeg me af of ik niet iets zou missen als ik zo lang in Thailand zou blijven misschien het al wel gezien zou hebben. Nou wat ben ik blij dat ik hier nog zit, er is echt nog zoveel wat ik allemaal nog wil zien en doen hier en ik vermaak me nog heel erg prima! Over een paar weken komen nog meer vriendinnen deze kant op dus ook dan gaat het hartstikke gezellig worden en gaan we nog veel meer dingen zien! Zelfs in Bangkok heb ik nog lang niet alles gezien, bar weinig eigenlijk maar, dus het geeft me heel veel rust dat ik gewoon nog een stukje langer heb om alles te ontdekken.

Het farewell dinner was echt heel lief en goed georganiseerd in een super luxe restaurant, heel mooi aan een rivier en echt fancy. Iedereen had ook gewoon echt mooie kleding aan en toen we aankwamen werden we ontvangen door allemaal gastvrouwen (van PIM) in luxe jurken en we kregen allemaal een bloemenkrans om. Natuurlijk moest er een groepsfoto gemaakt worden aan het begin. Het was echt een gezellige avond! We kregen van die lieve speeches van hoe fantastisch het was en dat we er waren en alles hoewel we de meeste mensen daar nog nooit hadden gezien! Allemaal medewerkers van PIM over het algemeen. Ook gingen er mensen zingen en was er een karaoke gepland. Over het algemeen valt me op dat alle Thai goed kunnen zingen! Hier is het ook een soort traditie dat als er mensen karaoke aan het zingen zijn, het publiek ze bloemen brengt tijdens het optreden, heel grappig!

Dit weekend had ik me opgegeven voor het International Leadership Development Program. Er werden ons aan het begin verschillende extra courses aangeboden voor welke we ons konden opgeven. Ik twijfelde best wel op het begin want de weekenden zijn natuurlijk om te reizen en niet om nog meer naar school te gaan. Maar aangezien ik natuurlijk 2 modules hier zit en alle tijd heb klonk deze toch wel interessant! Deze werd georganiseerd door CPALL, een mega groot bedrijf waaronder ook PIMUniversity valt en aangezien het internationaal is zouden er heel veel verschillende nationaliteiten meedoen. Het klonk gewoon goed voor mn CV en ik dacht ik zie wel wat we gaan doen. Er mochten maar 5 mensen van Stenden meedoen dus moesten we een motivatie schrijven, alleen hadden er maar 3 mensen zich opgegeven dus konden we allemaal mee.

Op maandag kregen we een mail met extra informatie en het bleek dat we niet op PIM zouden blijven, maar naar een super luxe resort in Kanchanaburi (3 uur van Bangkok) zouden gaan en daar dit programma zouden volgen! Super leuk natuurlijk, mega onverwacht gewoon alsnog een weekendje in een echt resort, met zwembad en alles! Het eten, slapen, reis en alles zou betaald worden door CP dus het was gewoon een gratis weekendje weg eigenlijk! Geen probleem als de lessen niet interessant zouden zijn, want we zaten immers alsnog op een resort waarschijnlijk als dit van tevoren bekend zou zijn zou iedereen zich hebben opgegeven.

Zaterdag ochtend moesten we verzamelen bij PIM, hier kregen we ons groepje te horen en deden we een beetje spelletjes om elkaar te leren kennen. Ik zat met een meisje uit Thailand, en twee jongens uit Cambodja en Sri Lanka in het team. Tegen 10 uur gingen we met de bus richting het resort. Om 1 uur kwamen we aan en kregen gelijk een lunch buffet, daarna zouden we tot 4 uur vrije tijd hebben wanneer het echte programma eigenlijk zou beginnen, perfect! De zon scheen dus zijn we gelijk het zwembad in gedoken en hebben heerlijk gechilld. Dit was echt zo anders dan had ik had verwacht van het weekend maar echt heerlijk natuurlijk! De opdrachten die we daarna moesten doen leken helemaal niet op lessen maar het was eigenlijk allemaal in spel vorm, waar natuurlijk een boodschap achter zat maar het was gewoon echt heel erg leuk! We moesten eerst een toren bouwen per groepje en de hoogste zou winnen. De Marshmallow challenge heette ie, we kregen 18 minuten, 1 marshmallow die bovenaan moest komen, 20 spaghetties, een meter touw en een meter tape. Hier moesten we ons mee redden, de toren moest blijven staan tot de tijd op was en vanaf daar zou het hoogste punt gemeten worden. Dit was echt hartstikke leuk om te doen maar hieruit blijkt natuurlijk teamwork enzo heel belangrijk. We kregen een heel filmpje te zien van hoe en wat het precies helpt voor de skills die je nodig hebt en hele onderzoeken zijn er aan vooraf gegaan. Wij hadden gewonnen trouwens! Later deden we nog een spel waarbij we achter elkaar moesten zitten en een puzzel oplossen. Er waren heel veel regels over wie alleen met wie mocht communiceren en alles moest via briefjes gaan. Dit bleek lastiger dan gedacht maar ook hier leerden we weer op een speelse manier. Hierna kregen we allemaal 2 minuten om een 30 seconden pitch voor te bereiden over een onderwerp naar keuze. Public speaking is natuurlijk heel belangrijk in leiderschap.

Sommige mensen waren echt heel zenuwachtig om zo ineens voor iedereen te praten maar iedereen deed het echt super goed en sommigen kwamen echt met hele inspirerende onderwerpen. Kom ik aan met een verhaaltje over Duct Tape. Ja, het moeilijkste vind ik echt een onderwerp bedenken en als je maar 2 minuten hebt is dat helemaal een drama! Hierna was het tijd voor avond eten en daarna karaoke! Heel erg tof om te zien hoe sommigen dus echt heel zenuwachtig waren om te praten voor de groep maar daarna wel gewoon als eerste op staan om in hun eentje een liedje te gaan zingen!

Iedereen ging er eigenlijk wel voor en het was zo gezellig! Op het begin deed iedereen een beetje rustige liedjes maar het ging steeds meer los. Ook hier bleken Aziaten echt goed te kunnen zingen! Op een gegeven moment heb ik met de andere twee nederlanders de kabouter dans geleerd aan alle mensen die er waren! Ze deden allemaal super leuk mee en hadden ook echt heel veel lol met zijn allen! Het was een groot feest, ook kregen we ze allemaal zo ver om op de grond te zitten en te roeien op Kedeng Kedeng van Guus Meeuwis. Helaas moesten we om half 11 de zaal uit maar we hebben nog met een groepje buiten zitten kletsen.

De volgende ochtend werden we om half 9 weer in de zaal verwacht dus om 8 uur moesten we alweer aan het ontbijt zitten. Dat was vrij zwaar maar we waren niet de enige, overal super vermoeide koppies en daar krijg ik eigenlijk wel weer energie van om dat zo bij anderen te zien :P In de zaal kregen we eerst een presentatie over de CP company en wat het allemaal doet, later kregen we een uur de tijd om zelf met ons groepje een presentatie in elkaar te zetten over een bepaald aspect van leadership. Nadat we de presentaties hadden gehouden bleek dat wij tweede waren geworden ^^ we waren ook echt een goed team natuurlijk maar het was vooral gewoon echt heel erg gezellig! Ook hadden we nog een ander leadership spel gedaan waarbij we allemaal geblindoekt in een rijtje moesten lopen en de ‘leader’ loopt dan erachter zonder blinddoek en moet ze zonder te praten de weg wijzen naar een bepaald object om op te pakken.
Na de lunch hebben we de bus weer naar huis genomen en hadden we zelfs allemaal nog een certificaat gekregen van deelname

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Minors in Bangkok

Grand tour

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2017

Vietnam

21 Juli 2017

Cambodia

13 Juli 2017

Maleisie

03 Juli 2017

School is over!

09 Juni 2017

Duiken & Ban Wat Chan
Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 109038

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: