Jungle Adventures - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Jungle Adventures - Reisverslag uit Khao Yoi, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Jungle Adventures

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Mei 2017 | Thailand, Khao Yoi

Wow wow wow,, eindelijk kan ik iets heel groots (letterlijk) van mijn bucket list afstrepen! Ik heb een wilde olifant gezien!!! Onder andere, samen met nog zo veel meer fantastische dingen!

Dit weekend hebben we met zijn zessen een jungle tocht geboekt door het Khao Yai National park, ongeveer op 3 uur rijden afstand van Bangkok. Dit is het national park in Bangkok waar eigenlijk de grootste kans was om veel dieren tegen te komen en we hebben een anderhalve dagtocht geboekt bij Bobby’s jungle tocht. Ja, er komt een beetje reclame in dit blog, sorry, want het was echt zo fantastisch en zo’n goeie organisatie!

We hebben hem geboekt omdat het ver uit de goedkoopste was, dus ik verwachtte er eigenlijk niet heel veel bijzonders van, wel dat we mooie dingen zouden zien natuurlijk, maar verder geen luxe. Echter, qua luxe viel het mee maar het waren allemaal zulke leuke mensen! Een Duitse eigenaar samen met Thaise mensen, heel persoonlijk allemaal. We werden opgehaald vanuit de bushalte, en iedereen zat daar een beetje buiten te chillen, het was een soort resort met een paar bungalows en wij sliepen met zijn allen in een dormroom, samen met nog een Chinees meisje die ook mee ging op de tour. Iedereen zat de hele tijd grappen te maken met en om elkaar, de mensen van het resort en wij ook en het was echt het hele weekend een super gezellige sfeer! Ook de tourguide was zo enthousiast over alles, zelfs na 16 jaar in de jungle kan hij er nog zo van genieten en hij wil ons alles laten zien. Hij sluipt ook overal op af met een grote telescoop waarmee hij ons alles aanwijst.

De zaterdag kwamen we om ongeveer kwart over 3 aan, anderhalf uur later dan gepland omdat alle bussen vol zaten maar gelukkig hebben ze even op ons gewacht. Met onze groep, het Chinese meisje en nog twee Italiaanse jongens zijn we eerst naar een Natural spring geweest. Het klonk echt naar een zwembad en zo zag het er ook uit, allemaal Thaise mensen en kinderen speelden en zwommen in het water met allemaal opblaasdieren. Alleen was het wel echt natuur water en was het ook in de natuur. Alle Thaise mensen gingen weer ongegeneerd allemaal foto’s van ons maken. Ik vraag me ondertussen echt af op hoeveel foto’s van random mensen we hier staan, best wel een gek idee! Na het zwemmen hadden we een stop bij een markt waar we krekels hebben gegeten. Deze waren ook echt verbazend lekker! Ik had iets verwacht van hm best oke, maar echt oprecht, ik dacht ik wil er meer want ze zijn heel lekker! Er zaten ook bepaalde kruiden op enzo natuurlijk maar ze waren heel chill. Hierna hebben we grotten bekeken, de eerste gingen we naar binnen en zagen vleermuizen hangen, bij de tweede stonden we buiten. Voor ons was een enorme berg met een klein gaatje er in. Die hele berg was hol van binnen en zat vol met miljoenen vleermuizen. Elke avond vliegen ze naar buiten en gaan ze op zoek naar eten en we hebben gewacht op dit moment. Alle vleermuizen schoten plotseling naar buiten in een hele lange sliert, dit ging echt een uur door zoveel zaten er in! Miljoenen en miljoenen vleermuizen vlogen rond in een soort slang in de lucht, heel bizar om te zien!

Zondag ochtend werden we om half 7 al bij het ontbijt verwacht en nu gingen we echt de jungle in! Dit was zo gaaf! We hebben neushoornvogels, witte eekhoorns, andere mega eekhoorns, zwarte en witte gibbons, maki’s, andere apen, heel veel aapjes die baby’s vastdroegen op hun veel verschillende insecten, witte pluizige springspinnen, herten schorpioenen en dus de olifanten gezien! We hebben kaneel recht uit een boomwortel geproefd, een ander zuur fruit die alle gibbons graag eten en een blaadje van de krokodillenplant gegeten. We hebben een mega grote boom gezien die 500 jaar oud was waar we in konden klimmen, ook heel bijzonder!

Op een gegeven moment begon het heel hard te regenen, eerst ging het nog prima, de bladeren werkten als een paraplu maar toen het er uiteindelijk door heen ging hing het ook echt hard! We kregen poncho’s maar als nog was alles binnen een paar seconden doorweekt. De guide had er ineens een heel hoog tempo in gekregen om uit de jungle te komen en hij rende bijna. Het begon immers ook al te onweren. Alleen hij had natuurlijk al 16 jaar ervaring met de jungle en hij was heel erg klein dus ging hij er wat soepeler door heen als ons. Wij probeerden achter hem aan te rennen maar op een gegeven moment waren we hem kwijt, er waren 3 kanten die een beetje op een doorgang leken en we hadden echt geen idee meer. We begonnen te schreeuwen en ineens kwam hij aanrennen, had bijna zijn mes al vast want hij dacht dat we werden aangevallen ofzo. Hij keek dan ook erg geërgerd dat er eigenlijk ‘niks’ aan de hand was maar we hadden echt geen idee welke kant we op moesten. Gelukkig waren we er snel uit en konden we in de auto zitten. Onderweg naar onze lunch bleek dat er een boom op de weg was gewaaid waardoor de route was afgesloten, na een uurtje wachten was dit gefixt en gingen we opweg naar een waterval.

Ook hebben we nu een fantastische ervaring met bloedzuigers, we hadden speciale sokken gekregen die we over onze broek heen moesten trekken tegen deze beestjes, maar hier hadden we helemaal niet meer over nagedacht. Op een gegeven moment in de auto trokken we deze uit en ineens bleken er overal bloedzuigers te zitten op ons, die eerst aan de buitenkant van de sokken zaten vast gezogen. Echt zo smerig! We probeerden ze er allemaal uit te gooien maar het was heel krap achterin dus niet heel praktisch. Ik had er een onder aan mijn voet zitten en dat was echt niet chill!

Na de waterval zijn we doorgegaan naar een viewpoint met uitzicht over de hele jungle. Heel tof om te zien ook en we hebben leuke foto’s gemaakt met zijn allen. De slipper van Sofie is naar beneden gevallen en de gids is uit zijn broek gescheurd tijdens het springen dus het was wel weer geslaagd haha! Na een prachtige rit naar beneden in de zonsondergang zijn we weer met de bus naar Bangkok gereden.

• 02 Mei 2017 - 20:22

Emiel:

het kan niet op! wat een belevenissen weer en wat leuk beschreven