One night in Bangkok. Of het hele weekend. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu One night in Bangkok. Of het hele weekend. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok. Of het hele weekend.

Blijf op de hoogte en volg Ilse

19 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

One night in Bangkok. Of het hele weekend

Donderdag 16 februari waren we vroeg vrij dus we besloten na school nog even naar victory monument te gaan, alleen bleek het busnummer die we altijd moesten hebben, ook een andere kant op te gaan maar die vertrok wel aan dezelfde kant van de weg. Dus plotseling stonden we in de middel of nowhere.. We zijn een beetje een rondje gaan lopen maar hebben snel de bus weer terug gepakt en zijn we nog even achter school een rondje gaan lopen. Dit pakte heel goed uit want we kwamen echt in een super leuke wijk terecht! Echt een wijk van de rijke Thai, met mega grote villas en alles. Hele leuke sfeer hing er ook en de mensen spraken hier juist heel erg goed Engels! We kwamen bij een soort sportveld waar heel veel vrouwen zumba aan het doen waren, mannen aan het jeux de boulen en kinderen aan het spelen. We stonden er een beetje bij te kijken en wouden eigenlijk wel graag mee doen met zumba, gewoon achteraan gaan staan, alleen we wisten niet zeker of dat wel de bedoeling zou zijn. We werden ineens uitgenodigd door iemand om mee te doen en toen stonden we daar lekker te dansen. We hebben een half uur meegedaan en na die tijd kwamen alle mensen op ons af wat we er van vonden en of we alsjeblieft terug wilden komen de volgende keer! Het blijkt dus elke maandag dinsdag donderdag en vrijdag avond te zijn. We hebben ons opgegeven en gaan er wel vaker heen! Die mensen waren zo enthousiast dat we meededen, ook tijdens het dansen keken ze ons de hele tijd aan, lachten naar ons en vroegen of we het leuk vonden, echt heel grappig om mee te doen met deze wijk!

Vrijdag zijn we met onze fieldtrip naar CP Factory geweest. CP is een mega groot bedrijf wat allemaal voorverpakt eten verkoopt, zoals maaltijden maar ook van die worstjes en alles. We kregen een beetje uitleg over de werkzaamheden, waar ze allemaal zaten en waar ze leverden en een rondleiding. We liepen over een soort brug met allemaal glazen wanden waarop we op de fabrieksvloer keken. Dit was best apart want er waren super veel mensen aan het werk die we echt letterlijk op de vingers keken zegmaar. Ik zou me super ongemakkelijk voelen om daar te werken als er de hele tijd mensen overheen lopen en kijken wat ik precies doe. Ik zie het dan helemaal voor me dat de ‘big boss’ af en toe even komt kijken of iedereen wel zijn best doet. Na de rondleiding kregen we nog een worstjes buffet, het heette een tasting maar het kwam er op neer dat we echt helemaal volgepropt werden met allemaal verschillende worstjes en watermeloen.

Om 12 uur waren we al weer terug bij school, weekend! We hadden nog niet echt plannen gemaakt om ergens heen te gaan, en iedereen bleef eigenlijk ook in Bangkok aangezien we vorige week allemaal al ver weg zijn geweest. We zijn eerst lekker gaan zwemmen bij een universiteit hier in de buurt (ongeveer 5-10 minuutjes met de taxi). ‘Savonds ben ik met Nicole en Suzanne richting Khao San road geweest. Dat is echt de backpackers uitgaansstraat hier, een hele straat met allemaal bars, clubs, kroegjes, allemaal verkoop tentjes, buckets drank en mensen die schorpioenen en spinnen verkopen die je kan eten. Ook allemaal van die verkopers die de hele tijd naar je toe komen met armbandjes, hoeden en die schorpioenen heb je hier. 100 % toeristisch hier maar wel echt heel gezellig! Hier zijn we met de bus heen gegaan, via dat knooppunt en toen nog een overstap. Het is nog even een dingetje om de goeie bussen te vinden elke keer want het is echt een enorme rotonde met ik gok wel 200 bussen. Toen we wat zaten te drinken kwamen we steeds meer en meer mensen van onze groep tegen en het was echt super gezellig! Het begint ook allemaal al heel vroeg hier, tegen 10 uur gaat iedereen al lekker los, vooral op straat, alles is eigenlijk open overal behalve een paar clubs waar je entree voor moet betalen in een achteraf steegje maar dat zijn waarschijnlijk ook vooral de strip clubs. Het is vooral heel gezellig dat overal de muziek zo hard staat dat er op de hele straat een dance party ontstaat. Alles door elkaar, alle muziek, alle mensen van over de hele wereld. Iedereen gaat helemaal los op zijn eigen manier en iedereen heeft het leuk, zonder enig gedoe op straat iedereen is gezellig! Tegen 2 uur hebben we de taxi teruggepakt. Het was nog even moeilijk om een taxi te vinden die op de meter wil rijden, iedereen schreeuwde gewoon bedragen en dan hopen ze natuurlijk dat dronken toeristen instappen want deze zijn echt zo veel duurder dan dat de meter wordt aangezet!

Zaterdag middag ben ik met Anne-Marie en Suzanne naar Wat Pho geweest, een oud paleis en tempel. Onderweg zijn we eerst even sushi gaan eten bij het Victory Monument, waar we natuurlijk weer moesten overstappen met de bus. Hier is de sushi zo lekker, heel erg vers en echt heel goedkoop! Je betaald hier omgerekend 1,30 voor een bak met 11 sushi dingetjes die je allemaal uit kan kiezen! Dit is eigenlijk een beetje vaste stop als we ergens anders heen gaan. Wat Pho was echt prachtig! Helemaal goud versiert, en echt heel erg veel Boeddha beelden, allemaal op een rijtje en ze waren allemaal net ietsje anders. Ook was er echt een immens grote liggende Boeddha, deze was wel 50 meter lang en ook helemaal van goud, heel spectaculair om te zien. Hierna zijn we weer naar Khao San road geweest, we zouden hier gaan eten, wat dingetjes kopen en misschien nog even uit.

Om hier te komen liepen we volgens de GPS die ons langs een lange weg stuurde die helemaal afgezet was en we door een detectie poortje moesten, het bleek het royal palace te zijn waar we langs liepen! We mochten gelukkig wel doorlopen ondanks dat we totaal verkeerde kleren aan hadden. Iedereen die hier liep was namelijk helemaal in lange zwarte kleding gehuld, voor de rouw nog steeds. We voelden ons wel een beetje ongemakkelijk maar we wisten natuurlijk niet dat we hier langs zouden komen. We konden een glimp opvangen van het paleis over de muren heen en wat we konden zien zag er echt prachtig uit! Er was volgens mij wel echt iets te doen want er waren echt honderden thai in het zwart gekleed die allemaal ergens heen gingen. Ook was er gratis eten ter respect en ter ere van de koning. Wij hebben dit natuurlijk niet gepakt.

Op Khao San road aangekomen hebben we eerst wat gegeten, eindelijk Pad Thai! Haha, dat had ik na 2 weken nog steeds niet gehad, hier op de foodmarket hebben ze het helemaal niet, heel gek maar misschien is het toch een beetje voor toeristen nu. Op Khao San hebben ze het namelijk echt bij elk kraampje. Ik heb super leuke dingen gekocht, allemaal met afdingen natuurlijk. Een paar slippers, rugtas, jurkje en een hempje, samen voor nog geen 17 euro! Ondertussen was het overal al weer een feestje geworden en hebben we nog een paar drankjes en dansjes gedaan. Op een gegeven moment kwamen we de rest ook weer allemaal tegen van onze groep. Zij sliepen allemaal in een hostel maar dat vonden wij een beetje onzin aangezien we binnen een kwartier weer thuis konden zijn met de taxi en hoeven we niet vroeg uit te checken. Het was nog een heel gezellig feestje en zijn tegen half 3 weer naar huis gegaan.

De bewakers van dit appartement zijn ook echt zulke schatjes! Het is echt dag en nacht bewaakt. Toen we terugkwamen was de poort op slot en toen hij de poort open deed kijk hij echt super blij omdat er mensen waren, hij zat daar natuurlijk de hele nacht in zijn eentje. We probeerden een praatje met hem aan te gaan over tot hoe laat hij moest werken en hoelaat hij was begonnen enzo maar hij kan echt nauwelijk engels. Dus toen we het aan hem vroegen ging hij heel diep nadenken echt voor 30 seconden ofzo helemaal stil heel hard denken en toen keek hij heel zielig met de mededeling dat hij niet snapte wat wij zeiden. Maar hij deed echt zijn best haha! Ze zijn ook altijd heel enthousiast als wij proberen thais te praten of hem in het thais te groeten en te bedanken.

Zondag zijn we naar China town geweest. Eerst sushi gehaald natuurlijk weer bij Victory monument voor de overstap. Helaas resulteerde dit wel in het feit dat we super laat aankwamen (5 uur) en de tempel die we graag wouden zien al dicht was. Heel veel dingen waren dicht zoals de winkeltjes en marktkraampjes aangezien er blijkbaar weer een feestdag was. We liepen dus gewoon een beetje rond en dat was ook wel heel gezellig en heel mooi om te zien! Hier serveren ze heel veel haaienvinnen-soep overal! Wel echt mega duur, echt 150 euro ofzo voor een kommetje! Is dat lekker? Het is verboden in Nederland of niet?
Toen we wat verder aan het rondlopen waren kwamen we een man tegen die heel gezellig begon te praten en die dus vertelde dat alles dicht was. Hij raadde ons een plek aan waar je heel goedkope pakken kon kopen en in de buurt savonds vuurwerk zou zijn, dat leek ons best leuk om te zien dus we gingen met de tuk tuk die hij ons aanwees. Alleen kwamen we echt in de middle of nowhere uit bij een klein winkeltje en het was echt super awkward, waarschijnlijk was het familie van die man ofzo die hij even wou helpen, het was geen succes voor ons! Alleen het tuk tuk ritje was wel weer erg leuk! We hebben de taxi maar terug gepakt naar victory monument en zijn daar gaan eten. Nu nog maar eventjes weer voor school bezig voor deze week en dan is het weekend alweer voorbij helaas! Time flies