Weekje vakantie - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Weekje vakantie - Reisverslag uit Ko Phangan, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 Maart 2017 | Thailand, Ko Phangan

Koh Chang! Heerlijk een weekje vakantie op dit prachtige eilandje wat voor 80 % uit jungle bestaat, super mooie stranden heeft en waar we lekker in een bungalow zijn gaan slapen. De bungalow was zo fijn! Er stonden er maar 9 rondom een prachtige grote tuin waar het heerlijk zitten was ’s avonds. Overal was wifi dus eigenlijk hebben we ook een paar avonden gewoon lekker een filmpje en boer zoekt vrouw gekeken. Ja, dat volg ik ook hier samen met mijn huisgenootje elke week De eigenaar was een Duitse man en ook heel erg aardig en behulpzaam als er dingen waren. Er waren hier trouwens heel veel buitenlandse eigenaren, bij verschillende restaurants waar we hadden gegeten zagen we het steeds meer, ze woonden hier allemaal ongeveer 10 jaar en hadden het erg naar hun zin. Het was ook geen toeristen seizoen, heel rustig op het eiland dus konden we met iedereen een praatje maken overal.

Elke nacht regende het hier keihard, samen met onweer, en we hoorden overal beestjes van buiten omdat we echt best wel midden in jungle gebied zaten. Heel veel gekko’s en kleine hagedisjes, ook katten, honden en een paar kakkerlakken en apen. Die zaten gelukkig allemaal niet binnen. We hadden ook geen warm water omdat we de goedkoopste bungalow hadden maar aangezien het zo warm was misten we het ook niet.

Op dit eiland loopt eigenlijk maar 1 weg, helemaal rond het eiland, bijna rond het eiland eigenlijk. Het zuiden is niet verbonden. Dus als je op de ene punt zit en je wil naar de andere kant, moet je helemaal via het noorden er om heen rijden, verder is overal jungle dus kun je ook echt niet komen. Wij zaten met onze bungalow bijna bij het zuiden en maandag zijn we helemaal naar het zuidelijkste puntje geweest. We dachten dit wel even te kunnen lopen, het zou ongeveer 3 kilometer zijn. Alleen hebben we de warmte en de heuvels gigantisch onderschat en na 10 meter zijn we eigenlijk al begonnen met liften. 3 aardige mensen hebben ons meegenomen en daar was een super leuk klein vissersdorpje. Eigenlijk een grote steiger met allemaal winkels en restaurantjes. Hier hebben we nog een paar leuke souvenirtjes gekocht en rondgekeken. Er naast was een strandje waar we hebben gelegen en nog op een Stand Up Paddle board hebben rondgevaren. Ook hier waren ze zo relaxed in! We hadden natuurlijk geen idee hoe lang we op het water waren maar qua tijd maakte het eigenlijk allemaal niet zo veel uit hoe lang we weg waren voor de mensen. Toen we terug waren was het al bijna donker en alleen nog maar locals waren over gebleven. Ze zaten allemaal op een Djembé te spelen en er was echt een relaxte sfeer. We hebben hier heerlijk gegeten bij een strand tentje.

Het eten hier was sowieso zo heerlijk en relaxed overal! Allemaal van die strandtentjes, echt op het strand, waar je op van die kussens bij lage tafels zit, muziek, allemaal lampjes in de bomen, en vuurshows op het strand voor je neus. Dat laatste zijn ze sowieso echt fan van hier! Doen ze heel veel en echt tof om te zien! Zelfs op zulke plekken is het eten nooit duur maar echt zo genieten! Vaak hebben we op zulke plekken ook gewoon echt een tijdje gezeten. Het was immers vakantie en we hadden alle tijd! Net zoals met het ontbijt bij de verschillende restaurantjes.

Dinsdag hebben we een scooter gehuurd waarop we het eiland hebben verkend, allemaal verschillende strandjes langs geweest. Het was best spannend en gek om voor het eerst op een scooter gereden maar ook echt zo leuk! Gelukkig was het hier niet zo druk op de weg daarom durfden we het aan.

Woensdag stond er een jungle tocht gepland. Met 6 mensen (wij, iemand uit Londen, Miami, en 2 uit Rusland) zijn we met een gids op pad geweest. We wisten wel dat dit de zwaarste en langste tocht was, maar zo erg hadden we niet verwacht, jeetje wat een tocht! We liepen ongeveer 7 uur non-stop bergen op. Het was allemaal super mooi om ons heen maar echt tijd om rond te kijken kregen we niet, de gids had er echt wel een mega tempo inzitten. We waren helemaal over de top bezweet, mijn shirt had net zo goed in het water kunnen liggen. Maar toch was het echt hartstikke leuk, de gids vertelde ondertussen wel vanalles over alle planten en we hebben heel veel gezien! De bomen met leger print (ik dacht altijd dat dat gemaakt werd voor combi van bomen en planten en een beetje zo die kleuren bij elkaar, maar deze bomen hadden echt helemaal legerprint!) een mega grote dikke boom van ongeveer 50 meter hoog, heel veel lianen, andere planten die zich helemaal om andere bomen heen wikkelden, allemaal fruitbomen, apensporen, wilde zwijn sporen, huisjes van allerlei dieren en een slang zonder hoofd. Deze was er volgens de gids door een mangoest afgebeten?! Op een gegeven moment stonden we bijna bovenaan de berg en begon het keihard te regenen, maar heel erg tof want bij ons nog niet, en we zagen aan de ene kant regen en aan de andere kant niet, echt als een soort gordijn met scheiding in het midden, zo bijzonder! Boven aan de berg was het al het klimmen waard, zulk mooi uitzicht over het hele eiland echt prachtig! De weg naar beneden was een grote glibber boel omdat alles natuurlijk nat geregend was dus ook dat was nog weer een heel avontuur. We hielden ons vast bij het idee dat we naar een waterval liepen waar we ook zouden kunnen zwemmen, alleen toen we daar aan kwamen was er geen water! Blijkbaar was het toch nog te droog geweest, beetje jammer dit haha. Gelukkig was er verderop nog een meertje waar we heerlijk hebben kunnen afspoelen. Had oude kleren aan getrokken die ik thuis gelijk had weggegooid, dat was ook echt wel nodig!

Donderdag was de relax dag, dit hadden we ook echt wel nodig! Helaas was het de hele dag heel erg bewolkt maar gelukkig kwam de zon nog wel even door en konden we heerlijk genieten op het strand. Ook heb ik een massage gedaan en dit was zo fijn! Een cocos oil massage, ik had geen zin dat ze over mij heen zouden lopen en met ellenbogen zouden drukken en zo, deze was tenminste gewoon zacht en fijn

Vrijdag zijn we helemaal naar de andere kant van het eiland gegaan naar een mangrove bos. Dit was ook echt zo prachtig om te zien. We liepen over een grote brug en overal omheen zagen we zoveel verschillende kleuren groen! Het water stond heel laag aangezien het het droge seizoen was maar aan het eind van het pad was toch een soort meer. Heel mooi om te zien al die mangrove bomen met heel veel hoge wortels, die beginnen zelfs boven aan de boom helemaal, bijzonder! ’s Avonds zijn we nog even door de uitgaans straat geweest, ook hier was het niet zo druk maar wel een heel gezellige sfeer! En overal kregen we gratis drankjes met bepaalde flyers, zijn niet zo lang geweest maar het was wel even echt hee leuk! Zaterdag ochtend hebben we nog even heerlijk op het strand ge relaxed en hebben we om 2 uur de taxi naar de boot gepakt en zijn we teruggereden naar Bangkok.

Geslaagde vakantie! Nu nog een dagje vrij en vanaf maandag wordt het strijden voor alle deadlines die gaan komen van school.

• 26 Maart 2017 - 20:15

Jorita:

Super mooi om te lezen Ilse en voor volgende week heel veel succes!!!