Songkran & Koh Samui - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Songkran & Koh Samui - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Songkran & Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 April 2017 | Thailand, Hua Hin

Hee hallo! Weer even een update uit het nog steeds zo mooie Thailand! Eigenlijk hebben we al twee weken vakantie en het is heerlijk! De vorige module is afgesloten (tot nu toe alles nog gehaald!)

Dit betekend dus helaas ook dat alle vriendinnen uit de vorige module zijn vertrokken, de meesten naar Bali maar een paar naar Zuid Afrika of weer terug naar Nederland. Maar dit betekend ook dat het volgende weekend in het teken stond van alle nieuwe mensen verwelkomen! Heel veel mensen en goeie vriendinnen die ik al kende uit Leeuwarden zijn aangekomen dus het gaat echt heel erg gezellig worden

Vanaf donderdag was het officieel Songkran, Thais nieuwjaar. Het jaar 2060 en dat wordt hier heel enthousiast gevierd met een 3 tot 5 daags water gevecht! Echt een enorm water gevecht door het hele land. Jong en oud, toeristen en locals, iedereen gaat helemaal los met water pistolen, emmers, flesjes, tuinslangen en zelfs brandweerslangen. Uit langsrijdende autos, om een hoekje of gewoon midden op straat, van alle kanten komt er water op je af en je komt er niet onderuit. Dit 3 dagen lang in Bangkok zelf. Ook smeren ze een soort smurrie op je gezicht, dit voor geluk. Het water staat ook voor het reinigen van alle zonden van het vorige jaar, en een kans om helemaal schoon het nieuwe jaar te beginnen. Echt heel erg leuk dat we dit hebben kunnen meemaken!

Ook op school hebben ze een Songkran feest gehouden, maar dan de traditionele viering. Dit leek een beetje op Koninginnedag. Overal waren standjes waar je verschillende spelletjes kon doen en dingen kon winnen. We konden een soort bloemen armbandje maken, en zandkastelen. Dat waren ook echt tradities, het zandkasteel wat het mooiste was zou naar de tempel worden gedragen ter ere van Boeddha.

Helaas was niet iedereen even enthousiast om dagen lang Songkran te vieren, grotendeels omdat iedereen dit weekend weg zou gaan en druk bezig was met inpakken en de laatste dingetjes regelen. Ik heb een tijdje getwijfeld om thuis te blijven en te chillen met de mensen die weg zouden gaan, maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om in mijn eentje naar Khao San Road te gaan en daar nog een dag Songkran te vieren. Gewoon omdat ik het echt nog een dag mee wou maken. Dit vond ik stiekem best spannend want ik was bang dat ik met toch best alleen zou voelen tussen alle mensen die met vriendengroepen waren. Gelukkig ben ik al snel door een groep Italianen geadopteerd en heb het echt heel gezellig gehad! Was ook trots op mezelf omdat ik even echt had gekozen wat ik zelf graag wou.

Zaterdag avond zijn Nicole en ik met de nachtbus naar Koh Samui gegaan. Heerlijk geslapen in de bus, dankzij de pilletjes die eigenlijk voor reisziekte zijn bedoeld, ik gebruik ze vaak als slaappillen. Gewoon even weer een paar dagen relaxen op een prachtig eiland en dit hebben we ook echt maximaal gedaan. We zaten in een bungalowtje vlak bij het strand, hebben heerlijk gegeten en een boottocht gedaan. Deze ging naar het Marine park en was zo mooi! Prachtige viewpoints, lekker kayaken door het heldere water en op het witte zand zitten. Een van de stranden zat overvol met vlinders, dat was zo fantastisch! Miljoenen vlinders vlogen overal rond, je kon er tussen gaan zitten en ze cirkelden allemaal om je heen, fantastisch! Ik ben naar een waterval gefietst waar we van rotsen naar beneden konden springen en ook heerlijk konden chillen. Hier ben ik alleen heen gegaan omdat nicole er niet zo veel zin in had. Dat is ook prima natuurlijk, we hebben beide een heerlijke dag gehad en s’ avonds zijn we gezellig gaan poolen bij een bar. Hier was ook een fantastische nachtmarket! We hebben veel verschillende markets gehad natuurlijk maar deze was toch net weer anders. Heel erg veel verschillende gerechten, ook heel veel internationale gerechten bijvoorbeeld. Heerlijk gegeten hier! Woensdag moest ik om half 1 helaas al weer in de taxi zitten naar de ferry en de nachtbus, om op tijd terug te zijn voor mijn nieuwe kamergenootje. Nicole is verder gegaan naar Koh Tao, zij gaat door naar Zuid Afrika. De busreis was iets minder relaxed dan de heenweg, dit omdat we ineens 5 keer moesten overstappen en tussendoor steeds een uur moesten wachten, maar uiteindelijk toch weer heerlijk geslapen dankzij de pilletjes.

Dit weekend ben ik lekker in Bangkok gebleven en met vriendinnen de stad bekeken. De hele grote weekendmarkt, zwemmen, stappen op Khao San road en onze nagels laten doen. Gewoon lekker relaxed allemaal!

We hebben net een introdag gehad maandag, die precies hetzelfde was als de vorige module, Thai dansen, Thaise les en een school tour. Niet heel vernieuwend natuurlijk maar wel heel leuk vooral om de nieuwe groep te leren kennen. De module gaat heel erg tof worden, heel druk dat wel, maar vooral met field trips eigenlijk. Ook daarom ben ik heel erg blij dat ik hier voor al langer in Thailand ben geweest want nu hebben we niet heel veel tijd om vrij te reizen. Er staan mega veel fieldtrips gepland, wel echt allemaal super leuk maar het gaat heel erg druk worden. Vanaf 4 juni gaan we naar het Noorden waar we de module zullen afsluiten in een paar weken, hier gaan we echt in communities wonen, meedoen met het leven daar. We gaan vrijwilligerswerk doen, engelse les geven, maar leren ook van hen hoe ze koken, medicijnen maken, rijst groeien en nog veel meer. Heb er echt zo veel zin in! De eerste weken hier krijgen we les over CBT marketing, concepts maar ook Thaise taal en cultuur, blogschrijven en social media. Als eind opdrachten moeten we dan ook blogs en vlogs maken in een portfolio.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Minors in Bangkok

Grand tour

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2017

Vietnam

21 Juli 2017

Cambodia

13 Juli 2017

Maleisie

03 Juli 2017

School is over!

09 Juni 2017

Duiken & Ban Wat Chan
Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 109046

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: