April - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu April - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

April

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 April 2012 | Verenigde Staten, Nipomo

It's summertime! <3 nou,,, eigenlijk nog niet echt, het is lente hier, maar het is nu al superlekker weer!! 1 april, de eerste dag van springbreak was het weer trouwens wel heel slecht. We moesten om 7 uur sochtends al op school zijn voor een Track meet.

Ik weet niet of ik het al had gezegt een keer maar ik doe track (: polsstokhoogspringen om precies te zijn :D het is echt zo leuk om te doen! Ook doe ik verspringen, omdat je 2 eventen moet doen, en ik had in ieder geval geen zin om te rennen, en de throwers, (discus en kogelstoten) zijn een soort van appart van het track team, ze zijn er wel maar op een ander veld enzo. Het is grappig, je kunt echt altijd precies aan de mensen zien welk event ze doen. De sprinters zijn super dun en hebben hele lange benen, bijna alle throwers zijn dik en groot, de spring mensen zijn allemaal lang en dun xd. Maar ik doe dus pollstokhoogspringen. Het gaat opzich best wel goed! Er zijn heel veel mensen die het dit jaar voor de eerste keer doen dus dat is wel goed (:

we gingen met de schoolbus naar Cuesta College, daar was de meet. Het was een SLO County meet dus het was met alle mensen, van heel veel verschillende scholen. We waren daar ongeveer om half 9, maar polsstokhoogspringen zou pas om half 1 beginnen! En het was echt superkoud en regenachtig enzo, en iedereen moest heel lang wachten op alle dingen, dus we hebben eigenlijk de hele tijd met z'n allen gewoon onder dekens en onder tenten gelegen wachten. Het waaide ook heel hard, en alle tenten waaiden de hele tijd weg enzo. Uiteindelijk was het 2 uur en we hadden nog steeds niets gedaan. En toen om half 3 zeiden ze dat de meet was afgelast dus konden we weer naar huis :P

maandag was het super goed weer! We zijn naar Santa Barbara geweest met Kathy, Ella en Akane. We wouden eigenlijk een promdress vinden maar dat was niet gelukt. Santa Barbara is echt een superleuk stadje! Heel mooi, meteen aan het strand ^^

in de vakantie hadden we wel gewoon practise voor polsstokhoogspringen, maar het was gewoon allemaal wat vrijer, we hadden allemaal van die wedstrijdjes gedaan, en donderdag hadden we practise op het strand (: dinsdag middag zijn we ook naar het strand geweest en vrijdag hadden we een bonfire op het strand met EF. Ook ben ik een paar dagen naar het park geweest. Just hanging out with friends ^^ dat doen we heel vaak met vrienden, doen heel veel mensen hier, het is best een groot park, er zijn tennisvelden, baseball velden, een football veld, een speeltuin iets,, basketball.. geen vijver ofzo dat is wel jammer, maar wel gewoon zacht gras.

De zaterdag voor pasen was er een Kids day in het park. Dat was echt typisch amerikaans, superleuk! Met een springkussen, allemaal verschillende kraampjes, allemaal van die spelletjes, cakewalk, (we hebben brownies gewonnen daar :D) en dat soort dingen. Ook liep er een paashaas rond in een pak. Met pasen zelf zijn we eerst al om 7 uur sochtends naar de kerk geweest en we waren pas tegen half 1 thuis! Toen hebben we gezocht voor een paasmand. Vol met chocola en snoep :D en later kwam er allemaal familie om te eten, en de kleine kinderen gingen paaseieren zoeken in de tuin. Hier is trouwens maar 1 paasdag, net als met kerst. Geen idee waarom ze dat doen.

Vrijdag 13 april ben ik met Bekah naar de mall geweest om een prom dress te kopen. Ja, we hebben school geskipt, met de goedkeuring van Angela haha (: het was heel gezellig, ik heb een hele mooie jurk gevonden en Bekah ook! Wel grappig, we kwamen andere mensen van school tegen in de mall, die ook aan het ditchen waren x)

Zaterdag april ben ik met Mavi en Jacopo (2 vrienden) een dagje naar LA geweest (: we zouden eigenlijk gaan om te gaan shoppen voor prom maar daar is niet veel van gekomen. Gelukkig had ik al een jurk en Mavi ook. En Jacopo had toch geen zin om te winkelen en hij zou zijn pak gewoon ergens huren. Dus we zijn maar heel even daar downtown geweest, in een soort van ghetto wijk, waar alles heel goedkoop en van super slechte kwaliteit was. Toen wouden we bus nemen naar Santa Monica Pier. We dachten dat het maar iets van 10 minuten ofzo zou zijn maar uiteindelijk hebben we 2 uur in de bus gezeten! Het stopte echt overal en er was super veel verkeer. Maar het was het waard! Er was veel wind op het strand maar het was lekker zonnig. Dus het attractie park was ook open! We zijn in de achtbaan geweest haha ^^ het was wel echt een hele slome achtbaan maar het was wel leuk (: verder op op het strand was een soort van wannabe circus park. Er waren allemaal van die touwen die je kon beklimmen, een speciale veerbare grond wat het makkelijk maakt om te springen, en allemaal mensen die hadden van die dingen meegenomen om over een touw te lopen wat in de lucht hangt. Wij mochten het ook proberen van ze en ze probeerden het ons te leren, maar het was echt supermoeilijk ahah.

Zondag ben ik naar het park geweest met wat vrienden, zijn sushi gaan eten en hebben cupcakes gebakken (:

woensdag hadden we geen practise en het was heerlijk weer dus ben ik naar het strand geweest met Jacopo, Marcus en Jacob (: gelijk daarna ben ik naar Akane's huis geweest, en heb ik geslapen want de volgende dag zijn we al om 6 uur in de auto gestapt naar DISNEYLAND!!! :D

we zijn donderdag ochtend vertrokken, donderdag en vrijdag disneyland en zaterdag ochtend zijn we weer terug gereden. Het was echt heel spontaan afgesproken, ik wist zondag pas dat ik ging dus dat was wel superleuk! Ik was uitgenodigd door haar en haar hostvader ^^ Het was echt zo leuk!! ik was vergeten hoe perfect alles is,, haha. Echt supermooi! En alle attracties waren ook superleuk, op donderdag was het helemaal niet druk, we konden bijna overal in na maar 5 minuten wachten. Op vrijdag was het veel drukker maar gelukkig konden we fastpasses krijgen voor de grotere attracties. De attracties duren allemaal ook heel lang dat is echt leuk, de achtbanen zijn heel groot, en als je van die dingen hebt waar je in een bootje zit ofzo en gewoon dingen ziet die duren ook heel lang, en ze zijn echt heel mooi! Alles is zo perfect uitgewerkt (: en het is ook leuk dat je allemaal dingen hebt die je dan niet verwacht. Bij de pirates of the carribean boot trip bijvoorbeeld. Het was gewoon zoon rustig boottochtje waar je allemaal piraten enzo zag, maar opeens veranderde het in een soort van wildwaterbaan! Dat soort dingen, en ook bij de gewone wildwaterbaan, je gaat ergens naar binnen en dan zie je allemaal van die leuke dingen (: en de shows waren echt geweldig!! vooral de 'world of color' dat was een show in het donker op het water, met allemaal waterstralen en vuur enzo, supermooi! En de vuurwerk show, en natuurlijk de parade met de disneyfiguren ^^ opzich was het best wel een beetje hetzelfde als disneyland in parijs, met de verschillende werelden en dezelfde soort attracties zoals space mountain, startours, small world, maar er is hier ook een ander park. California adventures, met ook allemaal attracties enzo. Het was echt super warm in disneyland! Dat was wel lekker, met al de water attracties enzo :D

Op de terugweg zijn we langs Solvang gereden en hebben daar gestopt. Dat is een Deens stadje, maar ze hebben ook Duitse, Scandinavische, en zelfs wat Nederlandse dingen! Echt grappig om te zien, en je kunt daar allemaal van het eten kopen waar van je denkt,, ohh ja dat hebben ze in Amerika helemaal niet, wat je opzich niet opmerkt, maar als je het ziet dan mis je het weer haha ^^

  • 24 April 2012 - 16:08

    Pa:

    ik mis je verhaal over ontbijt met disney figuren; zoals toen in parijs ....; je wilt me toch niet vertellen dat julllie dat niet gedaan hebben :-)

  • 01 Mei 2012 - 19:44

    Chelsea:

    hoi hoi hoiiii
    ik verveelde mij dood op school vandaag dus ik dacht, goh ik kan eigenlijk wel even creepen op Ilse's site hihi!
    Heb even een paar verhalen gelezen en het klinkt allemaal super leuk daar! Het is wel super anders hoor dan hier, maar aan de andere kant ook wel weer erg hetzelfde haha :P
    Hoe was Prom? Heb je dat al gehad? Ik had het zaterdag en het was echt suuuper leuk, hoop dat jij ook een leuke tijd hebt gehad! Ik heb nog steeds in de planning om jou een vlug bezoekje te geven wanneer ik daar ben hoor! Wel erg jammer dat we bijna weer naar huis gaan :( Dit jaar ging zo super snel! Het leek maar een maand geleden dat we hier aankwamen en nu is het al bijna tijd om naar huis te gaan, saddd :(

    Nou, ik spreek je snel weer he?

    groeties uit het koude minnesota wat dit jaar eigenlijk helemaal niet koud was voor minnesota hahahaha oke doei doei kussiess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 109063

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: