Graduation - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Graduation - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Graduation

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, Nipomo

Vrijdag 1 Juni heb ik de laatste echte schooldag gehad.. Nou, eigenlijk deden we al niet veel meer, maar we gingen wel gewoon naar de lessen.

Op maandag begon de Seniorweek, dat was alleen voor alle seniors, de andere klassen hadden finals deze week, maar Nipomo heeft iets dat de week voor graduation alle seniors gewoon leuke dingen doen, en niet naar de les gaan. We hebben een ontbijt gehad, een poolparty, een awards uitreiking avond met een talentshow, een picnik in een park. Dit was allemaal supergezellig, gewoon lekker kletsen met alle seniors, yearbooks signen, en dat soort dingen. Jaa, ik heb een echt jaarboek!

Op donderdag hadden we rehearsal voor graduation. Want dat moet echt allemaal zo perfect zijn dat ze dat helemaal precies gingen oefenen enzo, hoe we moesten lopen, welke kant op en waar we moesten gaan zitten en alles!

Vrijdag ochtend ben ik met vriendinnen gaan ontbijten bij de IHOP en we zijn naar de mall geweest. Ik was om ongeveer 12 uur thuis en we zouden om kwart over 4 op school moeten zijn voor graduation. Dus ik was helemaal blij want ik had genoeg tijd om klaar te maken enzo. Maar toen kwam ik erachter dat ik een jurk nodig had! Okee, eigenlijk had ik het wel kunnen weten, als ik het papier had gelezen die we heel lang geleden al hadden gekregen. Maar ik had er verder niet bijnagedacht, want ik dacht, het maakt helemaal niets uit was je draagt, want je hebt toch dat pak aan en dat hoedje op! Maar blijkbaar mochten we dat in het begin, als we de gym inliepen nog niet aan, en iedereen ging allemaal foto's maken enzo..

Ik heb dus geen jurken hier. Ik hou er echt niet van om jurken te dragen haha. En in nederland had ik dat echt nooit nodig eigenlijk. Een formal event waar je perse een jurk of een rok en een bloesje moet dragen, maar voor een of andere reden moet ik dat hier wel is, en dan is het gelijk een groot probleem want dan moet ik ergens een jurk vandaan zien te halen. Dus ik raakte gelijk helemaal in paniek want Bekah had geen jurk voor mij, ze heeft er heel veel maar de meeste passen me niet en in de enige die ze wel had, leek ik echt op een hippie! Angela had 1 jurk maar die had ik al een keer aangehad, met de Senior Athlethics Awards Night, ook al zo'n formal event.. Gelukkig had een vriendin een jurk voor me dusja, ik was wel optijd gelukkig ^^

Graduation was echt leuk! Er waren speeches van de klassen asb president, een winnaar van een 'wie mag een speech houden wedstrijd' en van de principal. De speeches waren niet zo lang en ze waren interessant en grappig dus dat was echt leuk (: Zo cool, wanneer ze de namen opnoemen, echt op dat podium te lopen, en dan krijg je je diploma! Dus ik ben nu de trotse bezitter van een officieel highschool diploma! Dus ik kan naar college! :D beetje jammer dat ik carmel nog moet afmaken als ik terugben, het is helemaal niet nodig joh ^^. maarja, iedereen ging ons daarna helemaal feliciteren enzo,, en foto's maken met iedereen (: ik heb zelfs een paar graduation kadootjes gekregen :D

Na graduation ben ik met vrienden gaan kamperen! Echt op het strand, dat was zo stoer dat dat gewoon kan!! we werden afgedropt met een tent en hout en toen moesten we maar uitvinden hoe we dat gingen doen. Het begon al donker te worden dus we moesten snel werken. Gelukkig was het heel makkelijk om een bonfire te maken maar die tent was echt heel moeilijk! We hadden geen gebruiksaanwijzing, maar we zijn er best wel goed uitgekomen. Het zag er lelijk uit, en als er een beetje wind zou komen was het waarschijnlijk de lucht ingevlogen, maar het is goed gegaan! We waren met 3 mensen (Mavi & Jacob) die echt bleven slapen, maar elk moment kwamen er mensen langs, en dan gingen ze later weer weg.. de laatsten kwamen tegen half 2 snachts en ze vertrokken om 3. het was nog steeds supergezellig met het kampvuur, en smores, en hotdogs enzo ^^. maar toen ineens kwam de zee! We hadden helemaal niet door dat die zo dichtbij kwam en toen ineens kwam er een vloedgolf en overspoelde alles :/ dus moesten we de tent oppakken en een paar meter naar achteren slepen. Ja, zo goed zat de tent vast, we konden hem gewoon oppakken en opschuiven :P maar gelukkig was het maar 1 golf en niet het begin van een tsunami, dus waren we verder allemaal nog wel droog gebleven ^^ het was wel echt kamperen, er was niet eens een douchehokje ofzo,, er was alleen zo'n verplaatsbaar blauw wc hokje, die echt supergoor was;p maar gelukkig bleven we maar 1 nachtje dus was het allemaal niet zo'n probleem. We vielen in slaap naast het kampvuur, maar toen we een paar uur later wakker werden zijn we toch maar in de tent gaan liggen slapen. De volgende dag werden Mavi en ik wakker gemaakt door Jacob die eieren en bacon voor ons had gemaakt als ontbijt :D met een pannetje op het kampvuur ^^

Toen ik zaterdag ochtend thuiskwam, ben ik meteen weer in de auto gestapt, we gingen een weekendje naar LA met de hostfamily! :D gelukkig kon ik lekker in de auto slapen want ik was natuurlijk helemaal dood enzo na een nacht van maar iets van 2 uurtjes slaap. Zondag zijn we naar Universal Studios geweest, en maandag nacht naar een baseball game. De Dodgers vs Angels. Echt leuk, in het hele grote Dodgers stadium! Er waren van die hele grote schermen enzo, die allemaal over het publiek ging, en ineens stond op 1 van die schermen “ 'naam' will you marry me?” en toen ging de camera naar die mensen,, en hij had haar echt ten huwelijk gevraagt en ze zei Ja! Echt zo cool :D okee,, ze kan het ook niet maken om nee te zeggen, voor al die mensen haha,, miss hebben ze later nog een goed gesprek gehad :P nouja,, ik denk het niet,, ze leken echt heel blij ^^

Na de game zijn we naar huis gereden en we kwamen om 2 uur snachts thuis,, om ik, vervolgens de volgende dag weer naar LA te vertrekken, nah, iets onder LA, voor Disneyland Gradnite!! :D
dat betekend, met alle seniors die zijn geslaagt, naar Disneyland,, het is een begrip in California en heel veel scholen doen daar aan mee. Er zijn meer scholen elke dag, maar er zijn heel veel verschillende avonden om dat te doen. Maar onze school ging dus gisternacht. We hadden eerst een bbq op school en daarna zijn we in de bussen gestapt. Eerst was het park gewoon open voor iedereen, maar om 10 uur savonds sloot het voor de andere mensen, en was het een speciale senior party! Met allemaal dansvloeren, muziek, een speciale vuurwerk show,, en nog meer coole dingen die open waren speciaal voor ons! En het was dus helemaal niet druk dus hoefden we nergens in de rij te wachten! Het was echt zo gezellig!! superleuk met de attracties en het was gewoon zo gezellig met de groep ^^ om 3 uur moesten we weer bij de bus terug zijn, en om ongeveer half 8 sochtends was ik weer thuis..

Ik ben echt helemaal dood nu! Ik was al super moe van me LA weekend/camping, en dan ook nog een andere nacht niet slapen. Dus heb ik van die 5-hour energy drink gehaald. Nou, die zijn sterk!! het zegt 5 uur veel energy,, en dat klopt helemaal! Het enige verschil was dat het geen 5 uur duurde maar veel langer! Ik stond helemaal te stuiteren de hele dag daar, ook midden in de nacht, iedereen was helemaal moe en zei de hele tijd dat ik rustig aan moest doen, maar dat kon ik natuurlijk niet, haha :D het was wel leuk!! alleen het probleem was dat ik de terugweg op de bus nog steeds vrij druk was dus ik kon niet slapen.. maarja,, :D

Ik begin nu echt wel te beseffen dat het bijna tijd word om weer naar nederland te gaan, heel veel EF vrienden vertrekken rond deze tijd, en het is zo raar om iedereen nu voor het laatst te zien, zo moeilijk! Ik moet dit weekend maar zo veel mogelijk mensen zien om afscheid te nemen.. maar ik heb er ook wel zin in om jullie allemaal weer te zien :D


  • 13 Juni 2012 - 20:47

    Yvonne:

    Hee Ilse, wat een geweldig verhaal weer en wat heb je genoten! Ben blij voor je en ben trots op je! mama

  • 13 Juni 2012 - 21:15

    Pa:

    wat een mooi verhaal meid!!! geniet van de laatste dagen daar!
    XXXXXXX

  • 14 Juni 2012 - 07:25

    Eef:

    HHaaha natuuuurlijk vergeet jij een jurk haha! Het belangrijkste!!;)

    Ik zie je gelukkig snel weeeer:D
    Have fun the last few days!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 109073

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: