Arrived :D - Reisverslag uit Smithfield, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Arrived :D - Reisverslag uit Smithfield, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Arrived :D

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Smithfield

Hee (:

het is hier nu kwart over 7 's ochtends. Vroeg geak! Ik heb dus maar 6 uur geslapen terwijl ik 24 uur op ben geweest. Precies. Om 12 uur gingen we slapen (6 uur 's ochtends) en ik was ook al om 6 uur op gestaan.

Om 11 uur Nederlandse tijd moesten we bij Schiphol zijn gisteren, maar we waren er om kwart voor 10 al. We komen echt niet te laat hoor pap (: toen moesten we dus inchecken en alles. Me koffer was serieus maar 18 kg. Echt vet goed want de rest had allemaal veel meer en heel veel hadden ook 2 koffers enzo. Toen we dat gedaan hadden moesten we afscheid nemen. Dat was niet leuk:( En daarna moesten we door de douane. Alles uit de handbagage halen en ik had vrij veel dus dat was echt heel veel werk. En ook echt in totaal op 1000 plekken je paspoort laten zien en je boarding pass en dan weer je paspoort. Ik wist nooit wanneer ik wat moest geven dus ik drukte al die mensen al die pasjes maar in hun handen. Ik was ook echt zo bang dat ik iets kwijt zou raken joh. En we moesten zo veel wachten, echt de helft van de tijd ongeveer. Voordat we in het vliegtuig waren gestapt had ik al het gevoel gewoon de hele reis al te hebben gemaakt, ik was kapot. Maar dat viel tegen, we moesten nog beginnen. Het vliegtuig was wel leuk, naja op het begin x) want iedereen had zo'n schermpje voor zich met touchscreen waar 30 films op stonden en superveel muziek en vluchtinformatie en heel veel van die dingen wat je gewoon kon kiezen. En het was gewoon heel gezellig, al vanaf Schiphol echt lol met iedereen enzo echt heel leuk! Alleen beetje jammer dat die piloten niet konden vliegen. Ze landden echt heel raar niet gewoon zo met die punt naar beneden maar naar boven en dan gewoon de motor zachter of zo iets. Deed super pijn aan je oren niet normaal. En ze zeiden ook niet dat je riemen vast moest doen bij turbulentie enzo. En er waren niet van die stewardessen die alles voordeden met dat reddingsvest en dat hele dansje wat erbij hoort. Beetje jammer want dat is altijd supergrappig. En ze vertaalden bijna niets, en ijslands is echt een vreemde taal ;p Maar verder was alles wel goed gegaan hoor. In ijsland moesten we over stappen, en daar waren ook allemaal Zweden van EF die met ons mee vlogen vanaf daar.

Om half 7 de tijd hier waren we in Boston. Ik dacht even koffers pakken en dan kunnen we verder. Maar we moesten superlang wachten op mensen van een vliegtuig uit Zweden en het was pas kwart voor 9 toen we in de bus zaten.

Toen we bij Bryant waren kregen we allemaal eten. Je kon echt alles pakken, broodjes, fruit, snoep, koek, alle soorten drinken. Niet dat je honger had eigenlijk want in Nederland was het dan 4 uur 's nachts. Maar ja ze waren zo aardig om te zeggen dat je ook dingen mee mocht nemen voor als je later honger kreeg. Alsof je kan verhongeren in Amerika x)

er zijn echt heel veel medewerkers, volgensmij allemaal oud studenten, die zijn echt over enthousiast, heel grappig. Ook toen we aankwamen in Boston stonden ze met allemaal van die kaartjes te wapperen en op en neer te springen en druk te doen.

En het is superlekker weer :D toen we het vliegveld afliepen voelde je echt gewoon die warmte! Het was toen 9 uur, al best donker, het wordt hier echt veel vroeger donker heel raar. Maar het was wel gewoon warm. Later zagen we een bordje met 73 graden. Dus ik zo wtf, maar oja, Fahrenheit (: daar moet ik wel aan wennen hoor, ook aan dat mile, en inch enzo. Geen idee hoe dat werkt. Maar ik had even op me telefoon gekeken en het was dus 22 graden! In het donker :D en op internet stond dat het de hele week hier zo rond de 30 graden is en ik denk dat dat volgende week niet zo veel verandert. En regent het daar al? En is het best koud en geen zon enzo? ^^

De wc's zijn wel overal in Amerika raar. Het zijn sowiso heel veel automatische doorspoel wc's en daar kan ik niet mee omgaan. Maar ook de deuren zijn heel klein. Als ik rechtop sta kom ik ongeveer tegen die bovenrand aan. De rest is gewoon open. Ook aan de onderkant is zo'n groot stuk open. En aan de zijkanten, aan beide kanten anderhalve centimeter ofzo, je kunt er gewoon doorheen kijken. Waarom?! Wat heb je daar aan en hoe moeilijk is het om een deur een paar cm langer te maken dat die wel past? en er zit een laag water in, net alsof ie continu overstroomd is maar het hoort zo xd het gewone water smaakt naar chloor :(


het ontbijt is hier goed!
omg, ik snap wel dat amerikanen dik zijn, er was fruit, en dan ook leuk fruit, geen appel of banaan maar druiven, meloen, ananas perzik, grapefruit enzo. en gebakken aardappels? pannekoeken, scrambled eggs, donuts, muffins, brownies, cake, en ik ben niet eens overal langs gelopen dus er is meer x) en 1000 verschillende soorten drankjes.

Ik deel trouwens de kamer met een Zweeds meisje, ze is heel aardig (: en de kamers zijn hier ook echt heel ruim, ik denk ongeveer 2 keer zo groot als me kamer thuis. Er staan 2 bedden die vrij hoog zijn, en 2 bureaus en 2 kasten en onder de bedden is ook veel bergruimte. Ik maak wel een foto dat is duidelijker ;p ik vergeet alleen altijd de deur op slot te doen of de sleutel mee te nemen, maar gelukkig heb ik een behulpzame kamergenoot die me er even aan herinnert (:


  • 17 Juli 2011 - 14:38

    Robin:

    Ahh leukk! ^^
    Het is hier mooi weer! Niet superwarm, maar ik loop wel in shorts :D
    Haha ik zie jou zo voor me met een bord vol met eten, god waarom hebben ze dat hier niet :l Zit je nu toch met dat meisje op de kamer? Of een ander :P En kom je daar later ook mee op de kamer?
    xx

  • 17 Juli 2011 - 14:38

    Fernon:

    Ik zet de tijd er wel effe leuk bij: 16:32,

    Als eerst, heel leuk dat je een 'blog' bijhoudt! En volgens mij heb je al meer gedaan dan ik in de hele vakantie. Maar euh..... volgens mij land een vliegtuig meestal zo, haha. Hier was het vandaag redelijk zonnig met bewolking. Volgens mij vind je het wel leuk in Amerika

  • 17 Juli 2011 - 14:54

    Eef:

    Whaha gelukkig maar dat je kamergenoot je er aan helpt herinneren:P hier is het vet raar weer, nu schijnt de zon maar 2 minuten geleden regende het SUPER hard, zo gaat het al de hele dag... best stom:P
    maar goed dat ik niet in amerika zit met die hele kleine deuren haha ik zou er zeker bovenuit steken(of er tegen aan lopen, snapte het niet helemaal haha)
    hoe lang moet je daar nou ook alweer blijven totdat je naar je gastgezin gaat?
    have fun, het klinkt wel allemaal heeeel erg leuk!!!:D:D:D

    xoxo

  • 17 Juli 2011 - 14:59

    Marinda Tervoert:

    Hoi Ilse!
    Het klinkt echt super daar!
    Ik kan niet wachten tot ik ga:-)

    Groetjes, Marinda

  • 17 Juli 2011 - 16:10

    Manon:

    hee, supergrappig verhaal btw, ben je nu nog in dat kamp? en wanneer ga je naar die familie toe? ik vraag wel wat minder en lees meer:D veel plezier nog daar en als je weerkomt ben je dus zo'n 20 kg aangekomen als ik het zo lees, heb nu trouwens best wel zin in 30 graden enzo maar helaas...
    iig nog veel plezier, hou me op de hoogte
    xxx

  • 08 Augustus 2011 - 20:36

    Marloes:

    Hahaha Ilse dat over de wc´s! Dat klopt echt helemaal. En leuk fruit, hahaha.
    Spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 109091

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: