Kerstvakantie! - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Kerstvakantie! - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie!

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

31 December 2011 | Verenigde Staten, Nipomo

Kerst! Eindelijk! Had er echt al de hele tijd naar uitgekeken (: Het was trouwens wel heel raar om te geloven dat het echt kerst was, waar lag dat ook alweer aan? Ohja, het feit dat het hier nog steeds 20 graden is ;D hier hebben ze geen 1e en 2e kerstdag, maar gewoon kerstdag en kerstavond, en de hele dag van kerstavond ook een beetje. Zaterdag ochtend, de kerstavond ochtend kwamen de buren over, en hebben we kadootjes gedaan. Voor avond eten kwamen de ouders van Angela, en een tante naar ons huis en hebben we kadootjes met hen gedaan, zondag ochtend moesten we om 7 uur opstaan, kadootjes gedaan met hostfamily hunzelf, later kwamen de ouders van Bryan voor ontbijt, zijn we naar de kerk geweest, en voor het avond eten zijn we naar hun huis geweest, om nog een keer kadootjes te doen (: haha jaa, ik hou van kerstmis hier ^^ ik heb hele warme pyjama broeken gekregen, die gewoon superlekker zitten om binnen mee rond te lopen, shirtjes, koffiebeker (jaa, omg ik ben echt verslaafd aan koffie nu niet normaal! Haha, eerst lustte ik het niet maar dat heb ik echt leren drinken nu! Geen gewone koffie trouwens, er moet wel iets inzitten, ookal is het maar vanillecreamer, maar dan wel een dikke laag (: ) een armbandje, snoep, geld, itunes cards, giftcards van pacsun & aeropostale (hele leuke kledingwinkels hier) , een speaker/wekker/oplader/alles in 1 voor ipod, earphones van paul frank, sokken ;p .... jup, ben best wel verwend ^^

Maandag om ongeveer 10 uur zijn we vertrokken naar Reno, Nevada. We zouden daarheen gaan om te snowboarden of skien, maar blijkbaar is het de droogste winter sinds 1800 en is er geen sneeuw, of bijna geen sneeuw.. dus dat gaat niet door helaas :( Reno is een stad in het noorden van Nevada, in de bergen dus het is hier echt koud! In Nipomo is het nu nog ruim 20 graden, maar hier is het maar iets van 5 ofzo.. En ik had natuurlijk niets warmers mee dan een sweatshirt maar Angela had gelukkig nog wel meer warme jassen (:

we waren nog maar net op weg, of de politie kwam achter ons rijden en we moesten stoppen. Het was omdat we een tablet op de voorruit hadden, daar zouden we films op gaan kijken omdat het 8 uur rijden was, maar blijkbaar was het te afleidend ofzo en mocht het niet in het midden van het raam zitten.

Na lang rijden kwamen we eindelijk in Reno, het is een soort mini Las Vegas! Alles is verlicht in verschillende kleuren, en casino's en alles :D bekend als 'the biggest little city in the world' ons hotel is echt heel cool! Het is een of ander resort, grande sierra resort heet het. Het is supergroot, helemaal verlicht aan de buitenkant, je ziet het echt van een paar kilometer afstand, want er zijn nietr zo heel veel hoge gebouwen, en dan zie je heel groot ons hotel, groen verlicht! er is een casino binnenin, er is een hele winkelstraat binnen, restauranten, minigolf, bowling met 50 banen, lasergaming, zoon andere spelhal met airhockey, en dancedance revolution en die dingen, zwembad, meerdere bioscopen, balzalen, trouwzalen, kapper, spa, en alles! Het is huge! En er staat een heel groot gingerbread house! Het is echt levensgroot, en het is echt! Het is gewoon eetbaar! Ik geloofde het niet dus heb er een stukje vanaf gebroken en opgegeten, er waren wel meer mensen die dat hadden gedaan, er waren zegmaar overal hapjes uit haha.. maar het was best nog wel lekker, ondanks dat dat ding er waarschijnlijk al een paar weken staat :P

dinsdag ochtend waren we eerst naar Angela's tante geweest, die woont in Reno en dat was 1 van de redenen dat we erheen waren geweest. Zij had ook 2 kinderen van 12 en 16 en met hun zijn we gaan shoppen en uit eten geweest in een pizza restaurant. Dat was echt superleuk want we kregen ons eigen stuk pizza deeg om mee te spelen haha x) je zag al die mensen in de open keuken hun pizza helemaal omhooggooien en in elkaar slaan om er een goede pizza van te maken, dat was wat wij probeerden maar het was helemaal niet makkelijk, er kwamen allemaal gaten in ;p. het was trouwens helemaal niet koud! Het was nog steeds ongeveer 15 graden en we hadden geen jas nodig. Ze zeiden dat dat echt heel raar was voor de tijd van het jaar. Vorig jaar sneeuwde het zelfs in juni! Maar dat was ook weer appart. Het is trouwens echt overal raar met het weer, de mensen die in Nebraska en Minnesota zitten hebben het ook helemaal niet koud, terwijl het daar echt min 30 hoort te zijn ofzo ;o
woensdag zijn we (met die mensen) gaan schaatsen,, haha jaa schaatsen, serieus! In nederland is hetoveral en dan doe ik het bijna nooit ;p maar het was wel leuk want het was dus helemaal niet koud en dan ga je schaatsen (: savonds zijn we gaan bowlen ^^ oh, en ik heb gegokt :D haha nu kan ik zeggen dat ik heb gegokt in Nevada ;D in het hotel was dus een casino, en daar waren pennyslots dus ik dacht, jaa het is maar 1 cent :D maar, het was echt idioot want je kon er geen penny's ingooien :/ alleen dollar bills, dusja, dan maar met een dollar :D maar ik mocht dus absoluut niet gokken daar omdat je 21 moet zijn en blahblah, maar ik vroeg aan Bryan of hij het er in wou gooien. En omg, ik won!! ik heb 10 cent gewonnen :D

en toen zijn we donderdag ochtend weer 8 uur naar Nipomo gereden (:

• 01 Januari 2012 - 10:59

Ma:

Tóch gewonnen in Nevada! Het is een begin!

• 01 Januari 2012 - 11:08

Ma:

Wij hebben 35 euro gewonnen met de oudejaarstrekking!

• 02 Januari 2012 - 11:39

Eef:

Jeetje ik wil ook zo veel kadootjes:o Hahaha lekker verwend;)
    Xxxxx

• 21 Januari 2012 - 12:44

Ilona Heymerikx:

Hoi Ilse
    Gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je nog een leuke verjaardag hebt. veel plezier nog daar maar dat gaat volgens mij wel lukken.
    groetjes Van ons.

• 21 Januari 2012 - 16:12

Jan En Ton:

Dag lieve Ilse.

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik weet niet wat het tijdsverschil is en hoe lang de dag nog duurt voor je, maar maak er een mooie dag van!

Liefs , Jan en Ton.