San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Februari 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Vrijdagmiddag om 3 uur zijn we naar San Francisco vertrokken ((: nahh eigenlijk later, we zouden om half 4 vertrekken maar het was ongeveer 5 uur toen we echt onderweg waren.. onderweg stopten we heel vaak om andere mensen op te pikken en om te eten enzo, maar om ongeveer 10 uur waren we in ons hotel.

Het was een heel eng hotel/motel ding, zoiets wat je altijd ziet in horror films, waar mensen worden afgeslacht met zoon balkon helemaal er om heen en alle deuren naar buiten en dan kijk je recht op de straat haha. En het was echt supergehorig,, je kon iedereen op straat horen feesten, en als iemand in een andere kamer een douche nam hoorde je dat ook overal. Maar het was er wel gewoon heel schoon en alles dus dat viel allemaal mee (: ik sliep in een kamer met Emilie, een meisje van Denemarken die bij mij op school zit en 2 mensen van noord California. Oostenrijk en Australie.

Als we weer om 11 uur in het hotel waren was alles goed, we konden tot die tijd buiten rond lopen, en als we dan weer terug moesten zijn maakte het niet uit wat we verder deden, we konden gewoon bij elkaar op de kamers blijven zitten enzo, dat is echt superchill van EF, je krijgt echt zo veel vrije tijd!! en het maakt ook helemaal niet uit dat het een 'gevaarlijke' stad is, waar iedereen savonds dronken en high over straat loopt enzo. Als je maar met een groepje blijft is alles prima (:

we zijn maar een beetje rond gaan lopen in de buurt, bij het water, the fishermanswarf, pier 39 is echt superleuk! Het is een van de bekendste plekken en allemaal hele leuke winkels en restaurantjes en gewoon van die andere eettentjes zoals Ben & Jerry's en crêpes enzo ((: en we kwamen een spiegeldoolhof tegen! Daar zaten we iets van een half uur in vast haha. Was heel leuk!

Zaterdag ochtend hebben we een hele citytour gedaan met de bus. We zijn door china town gereden, hebben het huis van de serie full house gezien, hebben het park gezien, de golden gate bridge, een andere grote brug, een belangrijk plein.. en overal stopten we dan even waar we foto's konden maken enzo. Om ongeveer 12 uur werden we ergens gedropt met de woorden: ben om 6 uur bij het hardrock café! We wisten alleen dat het ongeveer in de buurt van het hotel was maar we hadden geen idee waar het hotel was. Maar dat was wel super leuk want we hadden echt gewoon 6 uur de vrijheid, en het maakte echt helemaal niets uit wat je deed. Ze zeiden zo van, ja je kunt een bus of een taxi zoeken ofzo. Echt zo cool dat je gewoon zo veel vrijheid hebt en dat ze snappen dat we geen kleine kinderen zijn ofzo (:

eerst zijn we wezen shoppen,, en daarna zijn we met de cable-car gegaan. Dat is typisch san-francisco's. Het is een soort van tram ding wat heel druk was. Er was echt een hele lange rij om er in te kunnen en dan waren ze overvol en kon je helemaal naar buiten hangen enzo,, maar dat was leuk want dan kon je helemaal de wind voelen. Het was trouwens wel heel koud daar, iets van 10 graden ofzo.. maar op een of andere manier hebben we de weg naar hardrock op tijd gevonden (: het eten was echt super lekker daar! En na het eten mochten we ook weer doen wat we wouden, als we maar weer om 11 uur in het hotel waren. Sommige mensen wouden naar de film gaan, dus we dachten dat dat ook wel een leuk idee zou zijn. We moesten proberen een taxi aan te houden maar ze wouden maar niet stoppen. En het was echt zo grappig, want Kathy, onze coordinator van ongeveer 60,was dus echt dronken! Altijd maar tegen ons zeggen dat we dat soort dingen niet moesten doen maar ze drinkt zelf wel zoveel! Haha, ze stond te dansen in het midden van de straat om een taxi proberen te krijgen, en toen ze niet stopten schreeuwde iemand,, heey Kathy, show some leg! En toen ging ze zeg maar zo heel 'sexy' haar broek omhoog schuiven x) toen hadden de andere chaperons haar maar meegenomen. Ondertussen was er 1 taxi gestopt en een paar mensen waren daar al in gegaan. Maar wij konden echt geen taxi meer krijgen en ondertussen was het al te laat geworden om op tijd bij de film te zijn. Was wel grappig trouwens, want op het moment dat de jongens besloten om aan de overkant van de straat te gaan staan, stopten er gelijk wat gewone auto's die ons best een lift wouden geven ^^ maar dat hebben we heel verstandig niet gedaan.. daarna waren we gewoon met wat andere mensen rond gaan lopen, en toen hebben we een bus downtown genomen. Nouja, we probeerden downtown te komen want we wisten niet precies waar we eruit moesten.. en toen we in de bus zaten gingen opeens alle lichten uit en de bus stopte! Dat was echt super eng, ik schrok me dood dus ik schreeuwde zonder er bij na te denken: we're all gonna die!! en iedereen keek me toen super stom aan en begonnen te schreeuwen enzo x) maar we hebben het overleeft (: toen kwamen we ergens uit wat een soort van mall was, alleen alles was gesloten, beetje jammer.. en toen we terug kwamen van de wc hadden de jongens ons achter gelaten en zij wisten hoe de bus werkte dus hadden wij weer een probleem. Maar toen hebben we nog gewoon wat downtown rondgelopen en foto's gemaakt in zo'n fotohokje. En we hebben met allemaal random mensen gepraat op straat. Heel gezellig ^^ Het was ondertussen ongeveer half 11 en toen bedachten we opeens,, wat als er geen bussen meer gaan zo laat?! En we wisten ook niet waar al die stations waren dus meosten we daar naar opzoek. Maar opzich hadden we het best nog wel snel gevonden dus dat blijkt maar weer dat we heel goed voor ons zelf konden zorgen (: en het was nog de bus die naar de goede plek ging ook! Dus we waren keurig op tijd weer terug ^^

zondag ochtend zijn we naar Alcatraz geweest. Dat was zo indrukwekkend om te zien!! serieus die cellen waren echt superkleine hokjes, en de wc's waren voor iedereen in het zicht ;p en de families van de bewakers enzo woonden ook gewoon op het eiland. Dat is toch helemaal niet veilig voor kleine kinderen enzo? Er waren mensen die waren ontsnapt door serieus een jaar lang met lepels in beton te graven!! dat zijn de enige mensen die echt zijn ontsnapt en die ze nooit hebben terug gevonden. Ze denken dat ze verdronken zijn maar ik hoop stiekem dat ze het hebben overleeft want dat hebben ze wel verdient na een jaar uitdenken hoe te ontsnappen en dan helemaal met lepels door beton heen hakken. En ze hadden hoofden gemaakt van zeep(?!) die precies op hun eigen hoofd leken en dat dan in hun bed gelegt. Ik vraag me wel af hoe ze daar al die tijd aan hebben kunnen werken zonder dat iemand het door had..

daarna vanaf 11 uur ongeveer hadden we weer vrije tijd tot het avond eten. Toen moesten we op Union Square zijn. We hadden geen idee waar dat was maar we hadden zoiets van,, het maakt ook niet zoveel uit want we hebben tijd genoeg (: voor lunch zijn we naar bistro geweest. Dat is bekend sourdough bread, wat ze in San Francisco hadden uitgevonden. Je kon ook zien hoe ze dat maakten en ze maakten allemaal leuke vormen van het brood zoals beren, krokodillen, krabben. Super stoer! En het brood was echt lekker, dat was weer is wat anders want het meeste brood is echt niet te vreten hier :O zelfde als met de chocola. Nah, opzich is het wel lekker maar europese chocola is echt veel lekkerder. Maar hier was een chocolade fabriek, waar SF ook bekend voor staat. Ze zeiden dat dat de 3 dingen waren die je echt moest ervaren daar: Sourdough Bread, de chiradelli chocolade. Omg,, en je krijgt chocola als je die winkel in loopt dus we zijn daar heel vaak in en uit gelopen! Maar die chocola is zo lekker omg!! en er zat dan van die vloeibare caramel in <3 oh, en de cable car was de andere wat je echt gedaan moest hebben dus wij waren onze checklist rond (: later was ik met Emilie en Andrew downtown gegaan, omdat we andere mensen kwijt waren geraakt. Nou we wouden downtown gaan maar toen stapten we uit bij de verkeerde halte en kwamen we ergens in china town terecht. Maar dat is echt zo leuk want Andrew is van Taiwan en hij kan dus gewoon alles lezen daar. Dus zit ik de hele tijd van hee Andrew, what does that say? En hij gaat dat dan voorlezen enzo. Haha ik kan nog steeds niet geloven dat er echt mensen zijn die die tekens begrijpen ;P

we zagen allemaal hele hoge gebouwen dus toen wouden we proberen om ergens helemaal naar de top te gaan om een heel mooi uitzicht te hebben. Maar het waren allemaal iets van bank/kantoor gebouwen en ze waren allemaal gesloten :/ opeens kwamen er overal polities en brandweers aan rijden en straten afzetten dus we vroegen ons af wat er aan de hand was. Haha je raad het nooit. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar voor een of andere reden was er ergens helemaal op het dak, op de top van een van de hele hoge gebouwen was een hijskraan, en die was half gekanteld/omgevallen, en er was een container ofzo die er aan hing, en die hing zo helemaal over de rand heen. En ze waren bang dat de hijskraan helemaal om zou vallen en dat dat ding 100 verdiepingen naar beneden zou vallen :P toen de agent dat vertelde hadden we zoiets van omg, dat moeten we zien!! maar hij zei dat we het niet konden zien, maar toen hebben we ergens een weg gevonden waar we het wel konden zien, van best ver weg, maar het zag er heel grappig uit :P ik vraag me af hoe ze het hebben opgelost..

we waren daarna nog even gaan winkelen en op een of andere manier zijn we keurig op tijd op Union Square beland (: we zijn naar een of ander chinees restaurantje gegaan waar we echt superveel eten kregen, elke keer kwamen ze aan met een nieuw bord wat ze in het midden van de tafel zette en daar kon je dan iets van pakken. Maar dit was dus echt echt chinees eten, zelfs volgens de aziaten in onze groep ^^ het was echt heel lekker trouwens! Daarna zijn we weer vrolijk door de straten gelopen, alle dronken, pot-rokende mensen trotseren haha. We zijn terug naar de pier gelopen en hebben de zeeleeuwen voor gek gezet die rare geluiden zaten te maken, en we waren naar de souvenir winkeltjes gegaan. We waren daar de dagen er voor ook al geweest en de eigenaars kenden ons dus hebben we daar weer een praatje mee gemaakt en we hebben (koude) pizza van ze gekregen wat ze over hadden ^^

De volgende ochtend zouden we om 11 uur vertrekken. Voor die tijd ben ik met Emilie crêpes gaan eten in een van de restaurantjes op de pier,, met nutella, aardbeien en slagroom!! dat was een geweldig ontbijt ^^ om 11 uur waren we weer bij het hotel maar voor een of andere reden vertrokken we pas om half 1, en toen gingen we ook nog stoppen bij een toren en weer bij die chocolade fabriek, en ergens bij outlets voor eten, dus al met al waren we maandag pas om 9 uur savonds thuis in plaats van 4 uur smiddags.. maar het was echt zo super leuk!! :D

• 23 Februari 2012 - 14:15

Eef:

Omg ilse wat klinkt het allemaal weer super leuk!!
    xxxxxxx

• 23 Februari 2012 - 18:02

Yvonne:

Wat geweldig! En dan te bedenken dat wij er ook naar toe gaan! Heb ontzettend veel zin!

• 23 Februari 2012 - 20:41

Emiel:

ilse - wat een avontuur weer ...; en geweldig beschreven; over een paar maanden lopen wij op pier 39!