ALOHA! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu ALOHA! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

ALOHA!

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hawaii!! Vrijdag 20 januari om half 6 zijn we vertrokken naar LA om daar eerst een nacht in een hotel te slapen en dan de dag erna vliegen naar Hawaii :D op mijn verjaardag,, hey, dat betekend een 26 uur lange bday inplaats van 24 uur door het tijdsverschil (: daar was ik echt super enthousiast over ^^ vrijdag op school heb ik voor me verjaardag van Cristina cupcakes gekregen die ze me had gebakken en van Jakopo Rice Crispy Treats :D haha echt super lief en lekker! Ik was om 10 over 3 terug van school en ik dacht, okey, nu moet ik snel me spullen inpakken, maar toen bleek dat we om 4 uur naar het restaurant zouden gaan om me verjaardag alvast te vieren! Ik gelijk in de stress want ik was natuurlijk veel te laat begonnen met spullen inpakken en toen had ik maar 50 minuten om en te douchen en me hele tas in te pakken, maar gelukkig had Angela me geholpen ^^ en hey, ik was optijd! Na het restaurant zijn we gelijk naar Vons gegaan, en naar LA (: Kathy zou ons daar heen rijden maar ze had iets verkeerd geteld en toen pasten we niet in de auto met zijn allen, dus ik moest voorin, tussen de 2 voorstoelen in op de grond liggen, maar dat was echt heel comfortabel omdat er ook allemaal kussen en dekens lagen. En toen in het hotel om 12 uur ging iedereen voor me zingen en ik had allemaal kaartjes en ballonnen gekregen :D

en omg omg omg, hawaii is echt zo supermooi!! er is echt heel veel gras, dat had ik niet verwacht eigenlijk, maar het zag er echt supermooi uit, ik heb nog nooit zo veel verschillende kleuren groen gezien. En het was echt goed om weer eens groene dingen te zien, want in california is alles een beetje droog en gelig.. maar je hebt overal gras, en dan het strand en het water,, dat is echt superhandig, want als je dan op het strand had gedouched, dan kon je lekker in het gras liggen en dan zit je niet meer vol met zand. We zijn behalve 1 dag, elke dag naar het strand geweest, en we gingen daar dan maar douchen, want waar we zaten waren we met 31 meiden en 2 douches,, dat werkt echt niet! Maar dat is wel superleuk, heb je echt het gevoel dat je op het strand leeft (: en het is zo cool, er zijn echt superveel verschillende stranden en elk strand heeft zijn eigen speciale dingen, sommige stranden zijn echt wit, anderen hebben geel of oranje zand, sommige waters zijn echt heel helder, en dan de groen/blauwe/turqoise kleur, en helemaal doorzichtig, dat is echt zo mooi!! ik bedoel, als je het vergelijkt met nederland,, daar is het water. Zwart of heel donker groen ofzo? En sommige stranden hadden echt hele goede golven, en sommige weer helemaal geen golven. En we hebben helemaal geen kwallen gezien! En ook geen haaien gelukkig (: en sommige stranden hadden koraal! Wat me trouwens opviel was dat er helemaal geen schelpen waren..

oooh,, wij kregen helemaal geen bloemen krans toen we op het vliegveld aankwamen,, dat was wel jammer.. maar dat is wel echt zo, dat ze daar overal zijn in hawaii, echt iedereen draagt ze! En ook van die typische bloesjes. Dat is wel leuk, want meestal heb je van die stereotypes die gewoon helemaal niet kloppen maar dit dus echt wel!

En het was zo lekker weer! Het was het regen seizoen, maar we hebben maar 3 keer regen gehad, maar dat duurde niet lang en het was heerlijk warm! Het was de hele week zo'n 30 graden en savonds 25, lekker bijgekleurd ^^ oh, er was trouwens een aardbeving op het grote eiland, hoorden we op de radio. En gelijk daarna, maar er is geen tsunami warning,, hmm maar dat had dus wel gekund :O maar he, alles is goed gegaan :D anders waren we wss allemaal verdronken want we zaten echt op het strand.. ;p

en de ontbijts hier zijn echt altijd superlekker! Er is yoghurt, bagels, muffins, ananas, meloen, papaya en cereal :D

Zaterdag tegen ongeveer 3 uur kwamen we aan bij de huisjes, het was echt op het strand gewoon! Alleen dit was geen mooi strand, echt heel vies haha. Maar dat geeft niet, want we zijn naar zo veel supermooie stranden geweest! Het zag er heel mooi uit van een afstandje, maar van dichtbij zagen de kamers er echt heel vies uit! Maar he, we zijn daar toch bijna niet. We sliepen met 10 meiden op 1 kamer en het was echt super gezellig! Zaterdag verder hadden we niet echt veel gedaan, elk moment kwamen er weer andere groepen binnen enzo. Ook een ander nederlands meisje! Eindelijk, haha, ik ben altijd de enige nederlandse ;o maar we praatten wel gewoon engels natuurlijk, maar dat is nu ook echt veel makkelijker, heel raar.. maar het was ook verplicht om engels te praten, er waren heel veel mensen van scandinavie en die zaten wel de hele tijd in hun eigen taal te praten, super irritant! Maar die waren ook gewoon echt een groep die met niemand anders omgingen om dat zij gewoon de hele hele tijd met elkaar zaten te praten.. maar wij hadden het gewoon supergezellig met alle mensen die niet scandinavisch waren en een paar coole scandinaviers die gewoon engels praatten (: savonds waren we naar wat winkels gegaan, en hebben we echte sneeuw gegeten! Echt sneeuw, geen schaafijs, geen ijs, sneeuw! Tenminste, dat is wat de winkel zei. Maar het was iets van schepijs wat ze hadden geschaaft, heel appart. En er zaten bolletjes boven op die ontploften in je mond! Haha, maar echt heel lekker!

Zondag ochtend zijn we naar een vlooienmarkt geweest. Dat was een superleuke markt, waar ze allemaal souvenirs enzo verkochten. En alles was echt heel goedkoop :D ik heb kettingen, een magneetje, fruit, en zo'n hula grasrokje met kokosnoot bh gekocht, haha ^^ en omg, ik kwam meike tegen! Zij was ook op het kamp in rhode island, ze is ook nederlands en heeft een highschoolyear in minnesota en ze was ook in Hawaii :D dat was echt zo leuk om haar te zien!! alleen was het wel heel jammer dat het maar heel kort was want wij moesten opschieten om naar het strand te gaan, we hadden echt elke dag een superdruk programma! Smiddags zijn we dus naar het strand geweest boogieboarden. Dat was echt zo mooi en helder water! En zoon supermooie kleur en een prachtig wit strand <3 daarna zijn we uit eten geweest, daar was een heel groot buffet ^^ en die mensen die daar werkten waren echt zo aardig! De hawaiaanse mensen hebben trouwens een heel leuk accent haha. Maar wij bleven heel lang zitten, omdat het gewoon gezellig was, alle andere groepjes waren al weg, gewoon een beetje rondlopen buiten tot een bepaalde tijd dat we weer bij de vans moesten zijn, en het hele restaurant was al leeg en toen gingen wij allemaal met dat personeel op de foto enzo, zij gingen er ook heel enthousiast voor poseren x)

maandagochtend hebben we gehiked op diamond head. Dat is een berg met een heel mooi uitzicht. Het hiken zelf was wel vreselijk btw, het was echt super warm, en nu heben we allemaal tanlines van de tops, terwijl je op het strand helemaal niet zo snel bruin word –.- maar he, het uitzicht was het wel waard! Smiddags zijn we naar waikiki geweest, dat is een hele grote stad met allemaal wolkenkrabbers enzo. We zouden om half 2 op een catamaran boot gaan varen en om half 6 verzamelen voor eten, en tussen die tijd, en na het eten kregen we vrije tijd tot 11 uur. Dat is wel superchill van EF, ze laten ons daar gewoon savonds nog rondlopen, terwijl daar echt alle dingen zijn waar we van EF absoluut niet aan mogen komen. Het is echt raar heo snel die stad veranderd als het donker word. Overdag is het een practige stad, prachtige boulevard, leuke winkels, leuke kraampjes overal op straat, snachts zie je zwervers, overal ruikt het naar weed, mensen die wapens proberen te verkopen, er lopen prostituees over straat, overal dronken mensen, overal achter ingangen naar nachtclubs.. en we hadden een heel gesprek met een vrouw die in een winkel werkte, dat oahu echt het toeristen eiland was, met de hoofdstad, mooie stranden, maar dat je als je er echt woont, dan ook wel andere dingen ziet. Ze zeiden dat er in kelders allemaal kippen gevechten worden gehouden, dat dat heel populair is daar en dat mensen daar allemaal geld op gaan bieden enzo, haha. Maar goed, in de vrije tijd zijn we eerst gaan stand up paddle boarden. Dan sta je op een soort van grote surfplank en dan heb je een peddel. Maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt, haha!ik was samen met Therese op een board en we vielen er steeds van af, maar dat kon ook door de golven komen. Maar het was wel superleuk! En de catamaran toer was ook echt super relaxed! Heerlijk in de zon op het dek liggen, en van die reggae muziek op ^^ ik mocht ook de boot nog even sturen :D en we zagen walvissen (: toen we van de boot af kwamen kreeg iedereen 10 dollar voor lunch (: wij zijn naar een internationale markt geweest, waar ook weer allemaal van die superleuke kraampjes waren, en daar hadden ze ook heel lekker eten! En daarna zijn we gaan surfen :D was ook zo leuk!! we hadden gegeten in een restaurant en na het eten zijn we gaan shoppen bij die kraampjes in de internationale markt (:

dinsdag dag ochtend zijn we naar de dole pineapple plantation geweest (: woeii,, die ananassen waren echt super vers en dat is zo lekker!! daarna zijn we naar een winkel geweest waar ze het beste schaafijs van heel hawaii hadden,, en jup, omg superlekker :D smiddags zijn we naar the North Shore geweest. De North Shore staat bekend om de golven. Daar zijn echt de echte surfer, film golven, de golven die zo helemaal omrollen aan de bovenkant! (: waar wij waren, dicht bij het strand waren geen surfers maar de golven waren echt huge! Het strand liep heel stijl naar beneden, en de golven waren zo ongeveer 3 meter hoog! Het was zo leuk om daar in te gaan!! het was wel eng, maar zo leuk! Je werd zegmaar helemaal opgetild tot ongeveer 3 meter, en dan lag je ongeveer met je neus over de rand van de golf en dan keek je 3 meter stijl naar beneden naar het zand, en daar werd je dan naar toe gesmeten met echt een woeste kracht keihard naar voren en dan schoof je over het zand heen. Echt supersnel!! het enige nadeel is dat je compleet gescrubt word en er komt echt heel veel zand in je bikini ;p en er waren rotsen in het water, van iets van 10/15 meter hoog ofzo en daar zag je allemaal mensen van afspringen. Het zag er best eng uit, maar he, als andere mensen niet dood gaan kunnen wij dat vast ook wel :D het was echt heel eng als je daar boven op stond en naar beneden keek, want het is echt heel hoog en overal zag je rotspunten uitsteken. Maar uiteindelijk sprongen we toch en het was zo leuk!! we wouden het geljk nog een keer doen maar toen kwam er een man van EF aan en zei dat we het niet mochten omdat het te gevaarlijk was, niemand mocht dat doen. En niemand had het gedaan behalve wij :D

woensdag zijn we naar pearl harbor geweest. Waar de battle was en de japanners heel veel schepen van amerika had laten zinken en de reden dat amerika meeging doen naar de 2e wereld oorlog. Er liepen heel veel japanners rond, maar is dat niet awkward voor hun? Het was opzich wel interessant maar het duurde allemaal te lang, een monument heb je wel snel gezien ;p daarna zijn we naar een polynesian culture centre geweest, en dat was echt heel leuk! Het was echt heel mooi en daar hadden ze allemaal dingen over de hawaiien eilanden en over andere tropische eilanden en heo die mensen daar leefden enzo. En je kon er allemaal dingen doen. We hadden eerst een boottoch gedaan, we leerden rare spellen met stokken, er waren hele leuke dansen van allemaal mensen op boten. En ze hadden echt superlekker ijs!! en we kregen een workshop hula dancing! Haha,, echt leuk ^^ en we konden proberen vuur te maken met een stok. Die mensen zelf deden dat in ongeveer 10 seconden maar ik kreeg het niet voor elkaar ;p En er waren mensen die leerden ons hoe je een vis kon maken van palm takken ;D en we waren in een show!! er was iets van een keuken ding, en er zaten leuke jongens in, dus wij begonnen met ze te praten, en toen ineens kwamen er allemaal mensen voor ons zitten, en een man begon alles uit te leggen wat er in die keuken was en daarna heel droog,, oh, don't mind these girls sitting here.. x) en daarna ging die man in een kokosnoten boom klimmen! Maar echt een hele hoge, serieus, die boom was 30 meter hoog ofzo en hij klom daar helemaal naar boven! Echt superstoer ^^ en we hadden een heel luxe buffet dinner, met echt niet normaal hoeveel eten en hoeveel verschillende soorten! En er kwamen allemaal mensen bij onze tafel staan om een liedje te zingen haha ^^ savonds waren we naar een show geweest daar, omg dat was echt zo mooi!! het was een soort van levensverhaal van een jongen, maar het was gewoon allemaal heel mooi gemaakt met dans enzo. En ze deden superstoere dingen met vuur! Ze gingen er ook gewoon inzitten met van die grasrokken enzo! Hebben die mensen iets van een andere huid? Dat ze dat gewoon aan kunnen? Kan dat? Ze gingen ook allemaal jongleren met van die vuurstokken en die vuurstokken over gooien enzo, en ze pakten het vuur van 1 kant van de stok op en ze schoven het naar de andere kant :O maar het was gewoon echt allemaal zo mooi!!

donderdag zijn we gaan snorkelen in Hanauma Bay, echt heel mooi! Het was wel eng trouwens soms, op de gebieden waar het echt heel laag was, want ik was doodsbang om al die stenen aan te raken, overal waren zee egels en alles! Maar op de plekken waar het wat hoger was was het echt supermooi! Hele mooie gekleurde vissen, en we hebben schildpadden gezien! Dat was echt cool want we zagen ze ook op het strand liggen en daar waren het echt van die grote rotsen, ze bewogen helemaal niet en ze zagen er heel stoffig uit, maar in het water waren ze echt heel sierlijk! Na het snorkelen zijn we weer naar waikiki geweest en daar hadden we weer vrije tijd tot 11 uur savonds, en we hadden in het hardrock café gegeten (: we hebben ook nog weer gesurft ^^

vrijdagochtend moesten we onze spullen inpakken want dit was alweer de laatste dag :( toen iedereen alles had ingepakt waren we naar het strand gegaan. Om 7 uur ging er een groep mensen weg, om half 8 en de rest om 8 uur. Op het vliegveld waren al die medewerkers heel sloom dus we hadden maar net tijd genoeg om onze vlucht niet te missen! Om 6 uur sochtends kwamen we weer in LA aan, maar teon moesten we eerst nog 3 uur wachten op de shuttle terug naar santa maria en toen waren we om ongeveer 1 uur thuis,, MAHALO, it was an awesome week :D

• 29 Januari 2012 - 23:21

Eef:

Haha ik moest stiekem best lachen om hoe vaak jij 'maar he' schrijft hihi;)

Omg naar LA én Hawaii?? Wil ik ook hahaha
    Maarja wat jij dan weer niet hebt is sneeuw;) (okee ik ook niet maar in Groningen en Friesland wel haha)

Klinkt echt suuuuper allemaal in hawaii!! Echt gaaf:o

Spreek je snel<3

Xoxo

• 31 Januari 2012 - 17:43

Pa:

aloha; oftewel - goeindaag ....derde keer dat ik nu het verhaal lees ...; blijf me verbazen;