School - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

School

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Nipomo

Schooooooool..... Jep,, iedereen in Nl heeft nog heerlijk vakantie maar ik ga sinds donderdag naar school. Eerst dacht ik. Omg donderdag, wat een rare dag om school te beginnen ;p maar eigenlijk is het wel logisch want de eerste dag kregen we alleen maar papieren ;p en vrijdag nog een beetje vanalles en dan maandag begonnen de lessen echt.

Het is hier trouwens wel echt super anders! Je kan echt helemaal zelf kiezen welke vakken je wilt, nah, er zijn wel een paar verplichte per jaar, maar het is niet zo dat je zegmaar een groep van vakken kiest ofzo. Een pakket. En je kan de eerste 2 weken je vakken nog gewoon veranderen. Dus elke keer heb je mensen de klas in lopen die een vak hebben laten vallen en een ander vak hebben gekozen enzo, die later binnenkomen, of die eerst in de klas zitten en de volgende dag ineens niet meer. Echt alles loopt door elkaar ;p

ik heb ook een klas gewisseld. Algebra 1 was zeg maar wat we in de brugklas leerden en ik zat met alleen maar Freshmans (13 jarigen) in de klas dus ik ben naar de counselor gegaan en het verandert naar algebra 2. het was in hetzelfde uur dus verder hoefde er niet veel verandert te worden. Ze waarschuwden wel voor meer roosterveranderingen omdat de engels klas te groot was, een stuk of 50 leerlingen en sommigen moesten op de grond zitten omdat er geen tafels genoeg waren. De klassen zijn hier trouwens sowiso veel groter, ongeveer 40 mensen per klas. En er was iets met geschiedenis wat roosterveranderingen kon veroorzaken. Ik dacht ooh, dat valt vast nog wel mee, maar toen werd ik uit de klas gehaald dat ik een roosterveranderingen had. Omg, me hele rooster is verandert! Ik heb alles nu op een ander uur, de meeste leraren zijn nog wel hetzelfde maar 1 niet, en weer met allemaal andere mensen.. ben je net een beetje gewend .. :/ het is trouwens echt heel moeilijk om namen te onthouden, want je zit dus met 40 mensen in de klas, en de meesten zitten dus aan de andere kant en die spreek je dan niet, en er is ook geen mentor klas ofzo, je hebt gewoon echt elk uur een andere klas.

De school is niet 1 gebouw, maar het is een soort campus. Het is buiten, en dan alle klaslokalen zijn in apparte hokjes. Alleen het kantoor, de counselor en die mensen zitten wel binnen in een appart gebouwtje. Ook waar je eten kan halen enzo is gewoon allemaal buiten. Op dinsdag en donderdag krijgen wij geld van Angela om eten op school te kopen en op de andere dagen krijgen we lunch mee. In zo'n leuk papieren lunchzakje x)

De stoelen zijn wel irritant, ze zitten zeg maar aan de tafel vast, dus je kunt ze niet wegschuiven. En ik struikel er elke keer over omdat ik vergeet dat ze vast zitten.

Elke keer in het begin van het 2e uur is er de schoolbulletin. Dan zetten ze de tv aan, dan is er eerst iets van ik zweer tot de vlag van amerika, waarbij iedereen gaat staan en dat gaat meezeggen (ik heb geen idee wat ze zeggen x) ) en daarna zijn er 2 leerlingen die de belangrijke informatie vertellen, zoals meetings enzo.

School begint om kwart voor 8 en elk uur duurt 55 minuten. En je hebt 6 uur op een dag. Om kwart voor 3 is school afgelopen. Iedereen gaat dan of naar huis of naar hun sport enzo. Tennistraining is pas om 4 uur dus wij moeten eerst gewoon wachten. Meestal gaan we dan gewoon naar de library huiswerk maken. Of buiten in de zon zitten. Maar bijna iedereen is dan nog op school omdat ze allemaal activiteiten hebben enzo dus het is echt heel gezellig nog.

Je hebt hier trouwens wel echt heel veel huiswerk! Omdat je elk vak elke dag hebt geven ze het ook heerlijk voor de volgende dag op. En bijna de helft van je cijfer is gebasseerd op het huiswerk wat je maakt dus je moet het echt wel doen. Maar het is wel echt stress, want dan ben ik tegen 6 uur thuis van tennis, en dan moeten we eten, meestal gaan we ergens anders eten en dan zijn we tegen half 9 terug, en dan moet je nog douchen, en huiswerk maken voor 5 vakken terwijl je helemaal kapot bent van alles.
In de les zelf is iedereen heel stil. Echt niet normaal, als je met 40 mensen in de klas zit zou ik denken dat er altijd wel mensen aan het praten zijn als je werk moet maken. Maar dat is echt niet zo hier, iedereen doet gewoon heel stil en braaf wat ie moet doen..

en ik heb stroopwafels gebakken vrijdag avond! Het was als oefening, want zondag hebben we een bbq met Kathy, onze IEC, met alle EF studenten van haar en dan moeten we allemaal iets meenemen van ons land. Dus ik ga stroopwafels meenemen (; het was wel een goed idee dat we gingen oefenen, het is echt heel moeilijk! We hadden sowiso niet de goede wafelijzer, want hier zijn alleen maar van die dikke amerikaanse wafelijzers xd. En we hadden niet de goede stroop. We moesten dark corn syrup hebben, maar we hadden alleen maar light. En dat was halverwege op dus moesten we maple syrup erbij doen.. en dat moet je met allemaal dingen mengen en koken. en je moet zeg maar als de wafels uit hun ijzer komen heel snel dat ding opensnijden en dan de stroop er tussen doen. En dat is moeilijk, want als je iets te lang wacht breken ze bij het opensnijden. Maar we hadden een geweldige techniek: we waren met 3 personen: Bekah, Diana (vriendin van Bekah die ook tennist) en ik. Diana opende het wafelijzer (was heet!) en bekah schepte snel de wafel eruit, gooide hem ongeveer naar mij, ik probeer m zo snel mogelijk open te snijden terwijl ik m vast moet houden met 3 lagen servetten ertussen omdat dat ding gloeiend heet is, ik geef m aan Diana en zij smeerde de stroop er tussen. Het werkte heel goed! Ze waren wel dikker dan normaal, maar ze waren echt superlekker! Maar die moeten we dus zondag avond nog een keer proberen te maken en dan zijn we maar met zn 2en..

Zaterdag was er een vriendin van Bekah hier die een soort van fotograaf is. Nah, ze is het nog niet echt maar ze studeert aan college voor dat. Wij gingen voor haar modellen, dat was echt heel leuk om te doen :D ze maakt echt super professionele foto's, echt heel cool ^^

zondag avond was grappig, we gingen eten bij Bryan's (hostdad) ouders. En na het eten gingen we pokeren met de hele familie. Het was echt heel leuk! Ook die oma speelde poker en ze was echt heel goed, ze had dik gewonnen x)

dit weekend gaan we naar Great America! Dat is een pretpark in San Francisco, en dan blijven we daar slapen in het Hilton Hotel :D heb er zin in ^^


  • 25 Augustus 2011 - 06:48

    Fernon:

    Whahahaha, huiswerk? wat is dat xD. Ik kan lekker lui tot 10 uur in bed liggen en dan opstaan voor werk :).
    (Zitten er grote achtbanen in dat pretpark?)

  • 25 Augustus 2011 - 07:28

    Eef:

    Omg Ilse:D dat klinkt allemaal echt super leuk!! Have fun dit weekend en spreek je snel;)

    Xoxo

  • 25 Augustus 2011 - 10:53

    Robin:

    Het Hilton?^^ Stoer! School klinkt best leuk daar xD en dat pretpark ook^^ Hier is nu stoppelhaene, jammer dat jij er niet bij bent ): Haha jij met je pokeren^^ als je terug bent moet je mij even goede tactieken leren :D

  • 25 Augustus 2011 - 11:33

    Pa:

    klinkt goed Ilse - het Hilton en pokeren...; maar wij hebben Stoppelhaene!

  • 26 Augustus 2011 - 10:29

    Ma:

    Als je weer thuis bent, hier ook zelf stroopwafels maken?

  • 31 Augustus 2011 - 21:58

    Lisaaaaa:

    ahhwww, ils! mag jij ook een keer voor de tv een verhaaltje lezen?!

    kus! luf joeoe

  • 07 September 2011 - 10:22

    IIlona:

    Hoi Ilse wat maak jij veel mee zeg, dat wordt vogend jaar helemaal saai als je weer in het regenachtige Nederland bent. Geniet er maar lekker van, maar dat lukt volgens mij wel.Ook de groetjes van Martin, Nick en Luke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 109078

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: