Thanksgiving Break - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Thanksgiving Break - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Thanksgiving Break

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 December 2011 | Verenigde Staten, Nipomo

Jay, Vakantie!! Eindelijk, haha.. We zijn nu gewoon 14 weken naar school geweest en dit is de eerste keer dat we een week vakantie hebben. We hebben volgens mij 2 keer een dagje vrij gehad maar dat was het dan ook. In nederland hebben we volgens mij na 7 weken al vakantie? School is echt leuk hier, maar ben nu echt wel superblij dat ik vakantie heb (: Thanksgiving Break!

De donderdag voor de vakantie kwam Breaking Dawn uit. De premiere was snachts om 12 uur en dat is echt een heel groot ding hier.. Ik ben daar heen geweest met een paar vriendinnen en het was echt zo leuk!! wij zijn daar gelijk uit school heen geweest, we waren er tegen kwart over 3, dus we moesten nog 9 uur wachten daar. Ik dacht wooh, dat is echt vroeg om daar heen te gaan, maar er was al een hele lange rij helemaal om het gebouw heen! Sommige mensen zijn er woensdag avond al heen geweest en hebben daar gewoon gekampeerd, school geskipt en de hele dag gebleven. Wij waren goed voorbereid. We hadden onze pyjama, vouwstoelen, energydrink, heel veel dekens, muziek, koek, huiswerk,, haha (: dus toen zijn we daar in de rij gaan zitten, spullen uitstallen, pyjama aantrekken in de wc van de walmart en ons gemakkelijk gemaakt (: De tijd ging wel echt heel snel, het leek superlang om 9 uur te moeten wachten maar het was gewoon heel gezellig enzo! Walmart was aan de overkant van de straat, en er waren heel veel restaurantjes, subway, starbucks enzo in de buurt. We zijn heel vaak naar de walmart gelopen om eten enzo te kopen. In de rij was het ook heel gezellig omdat iedereen op hetzelfde wachtte, en iedereen moest lang wachten. Er waren overal dekens en iedereen liep in pyjama rond. Om het uur ofzo kwam de man van de bioscoop langs de rij lopen met een prullenbak, en er waren allemaal mensen die snoep probeerden te verkopen. Om 10 uur gingen eindelijk de deuren open, maar het duurde ongeveer een half uur of 3 kwartier voordat we eindelijk binnen waren, omdat de rij superlang was.. het was echt heel druk!! de film speelde ook in iets van 7 zalen en ze zaten allemaal vol! Ondertussen waren we allemaal echt supermoe en blij dat we konden zitten. Maar we moesten nog anderhalf uur wachten tot de film begon. Toen zijn we op de grond, voor onze stoelen gaan liggen slapen.. was best comfortabel ^^ het was ongeveer half 1 toen de film eindelijk begon, maar het was het wachten waard! Omg die film was echt zo goed!! het was superleuk! Het was 3 uur toen ik eindelijk thuis was en was echt zo moe! Maar gelukkig vond Angela het goed dat ik de eerste 2 uur van school oversloeg vrijdag en een beetje kon uitslapen (a) wij waren echt allemaal supermoe op school, Vanessa droeg haar pyjama, en we liepen echt als zombies rond haha ^^ maar ik had me energy drink en veel koffie dus het kwam wel goed.

Toen ik uit school kwam heb ik me tas in gepakt, en ben ik gelijk gaan slapen, want savonds ging ik naar de Teen Search Retreat, wat tot zondag zou duren. Ik had echt geen idee wat ik moest verwachten want iedereen deed er heel geheimzinnig over, het enige wat iedereen zei dat het eten heel goed zou zijn en daar hadden ze echt gelijk over!! Het was een retreat van de kerk, maar iedereen zei dat het niet zo heel kerkelijk zou zijn, gewoon leuke activiteiten met mensen van je leeftijd, een kampvuur enzo,, maar dat was niet waar, oke, we hadden wel een kampvuur maar echt alles was gericht op God, het was echt heel christelijk en alles ging erover.. we mochten ook geen telefoon, ipod, horloge, of iets waar de tijd op stond meenemen want het was 'Gods time' ik dacht dat die strengheid nog wel mee zou vallen dus ik had me telefoon meegenomen. Maar die moest ik echt in me tas laten zitten en ik kon echt niet laten zien dat ik hem had want bij de ingang hadden we ze eigenlijk in moeten leveren. Het kamp zelf was echt appart, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.. echt alles was geheim, niemand wou zeggen wat we zouden doen enzo en ze deden overal zo geheimzinnig over! Bijvoorbeeld over Kathy, onze IEC, zij zou er ook zijn maar we mochten haar niet zien. Shivi, van Australie was er ook, en we wouden haar echt heel graag zien, dus wij de hele tijd vragen aan die mensen waar Kathy was maar ze wouden het echt niet zeggen, steeds van, ja ze is hier ergens maar we zeggen niet waar! Er was wel echt heel veel service, toen we daar aankwamen, mochten we met geen mogelijk onze eigen spullen slepen, die mensen tilden alles naar onze cabins.. dat was echt heel raar want ook met het eten enzo werd je echt compleet bedient. En heel veel van die mensen zitten bij mij op school en in de klas dus ik weet niet maar at voelt echt heel raar om je dan door hun te laten bedienen. En bijvoorbeeld toen we gingen slapen hadden ze de bedden helemaal opgemaakt voor ons enzo, en in de cabin was er ook allemaal douchegel en alles wat je nodig hebt. Wij sliepen met iets van 10 mensen op de kamers, maar het was gewoon een huisje, heel gezellig. Maar het was nog steeds heel appart, gewoon omdat ze niet wouden zeggen, en steeds zeiden,, jaa daar kom je later nog wel achter... dus we verwachtten wel iets supergroots ^^ er waren heel veel mensen die speeches gingen houden over hun leven, hoe vreselijk verkut alles eerst was, drugs, zelfmoordneigingen, problemen, en hoe ze God hadden gevonden en alles beter ging.. dat had ik echt niet verwacht, zoveel speeches over het hele weekend. Oke, het was best bijzonder om al hun verhalen te horen maar het was ook saai om er de hele tijd naar te luisteren, en dit verstonden ze dus onder activiteiten, niet bijvoorbeeld een potje volleyballen ofzo, maar luisteren naar een speech.. dat viel wel een beetje tegen. En al die mensen begonnen ook altijd te huilen als ze de speech hielden, en heel veel andere mensen ook.. op alle tafels stond standaard een box met tissues.. en het was ook heel veel wachten, we moesten heen en weer lopen tussen verschillende zalen, wachten, dansen en liedjes over God zingen, weer terug en dan weer naar een speech luisteren.. dat was saaaaii... en er waren allemaal mensen die zeiden dat ze er nog nooit eerder waren geweest, maar later hielden ze zelf een speech en zeiden dat het hun 4e keer al was dat ze er heen waren geweest.. en op een gegeven moment zeiden ze dat we allemaal moesten wachten, en 1 voor 1 zouden ze ons ophalen, moesten hun hand vasthouden en met ogen dicht meelopen. We dachten echt,, okey, het is een sekte, en dit is het punt dat ze iedereen vermoorden en dat niemand ooit meer iets van ons terug hoort! Maar het viel allemaal mee, ik leef nog haha. Maar ze gingen zegmaar ons een kaars geven en zegenen.. en het kamp was ook echt van,, geef iedereen een hug, echt serieus, na elke speech moesten we allemaal die persoon een knuffel geven haha. En ook handen vasthouden enzo, allemaal in een lange rij en dan ergens heen lopen.. er waren trourens best veel mensen ziek, en er werden steeds meer mensen ziek, dat kwam daar vast door haha ;p ook hadden we een table family.. daar zaten we met zijn allen met eten enzo.. en het was de bedoeling dat we ook gewoon open over vanalles zouden praten enzo, no judging blahblah.. en er waren echt mensen die schokkende dingen vertelden! We deden trouwens ook wel wat andere activiteiten, we moesten reclames en sketches doen, en zaterdag avond was er wel een bonfire.. en we konden gewoon rondhangen en met mensen praten enzo. Oh, en de brieven die we kregen,, omg dat was echt zo speciaal!! iedereen kreeg een grote tas vol brieven, eerst dacht ik whatever, omdat het allemaal brieven waren van de mensen die daar werkten, die hebben geen idee wie je bent, hebben gewoon een namenlijst en schrijven iedereen hetzelfde, van God bless you and is there for everyone and loves everyone. Maar toen kwam ik er achter dat er ook persoonlijke brieven in zaten!! omg, kathy had dus gemaild naar mijn hostfamily en naar mijn ouders, en die hadden allemaal andere mensen gemaild dus ik heb echt zo veel brieven! Omg dankjedankje dankje mensen ik ben er zo blij mee! Zondag ochtend werden we om iets van 7 uur wakker gemaakt met potten en pannen :/ we kregen geen tijd om aan te kleden maar moesten naar zo'n zaal gaan en zingen en dansen op liedjes voor God. En eindelijk zagen we Kathy,, nou eigenlijk zagen we haar al eerder maar toen rende ze weg want we mochten ze echt niet zien.. en we zagen de andere mensen, dat waren gewoon al de mensen achter de schermen die onze bedden hadden opgemaakt enzo.. ik weet nog steeds niet waarom ze zo geheimzinnig hadden gedaan, maar ze zeiden dat het dan gewoon specialer zou zijn enzo, in plaats van dat ze zouden vertellen wat er allemaal zou gebeuren. En ze vertelden ons ook allemaal dat we niemand mochten vertellen wat er allemaal gebeurde enzo.haha,, maar het was wel leuk, echt een hele speciale ervaring al die mensen waren zo aardig op het kamp en ik heb daar echt goede vrienden gemaakt! En mis ben ik ook wel gehersenspoelt ofzo, want eigenlijk zit ik er over na tedenken om in april ook naar de volgende te gaan, terwijl ik toen ik daar was echt dacht van dit doe ik nooit meer! Maar ze hadden wel gelijk, je komt terug voor de mensen.. en ohja, dat eten,, vrijdag nacht tegen 12 uur ofzo zeiden ze zo van,, ja het is bijna tijd om te gaan slapen, maar eerst is er nog een snack. Nou die snack was een complete maaltijd! 4 soorten pizza, queasedilla's, 5 soorten koeken/brownies, salades,, en toen we aankwamen gingen ze echt 10 keer rond met schalen koeken en brownies, er stond altijd een bak snoep op tafel, de ontbijts en de lunches en dinners waren echt heel divers met echt al het eten dat je kon bedenken, en er stonden nootjes en m&ms op tafel.. maar het was echt leuk om een keer mee te maken. En het dinner zaterdag avond was echt speciaal, met hele lange tafels, alles heel mooi versiert, en heel bijzonder. Ze deden ongeveer het laatste avondmaal na. Maar ze hadden er echt heel veel werk van gemaakt. Van alles eigenlijk, ze zeiden dat ze er al 8 weken van te voren mee bezig waren..

donderdag was het thanksgiving! Sochtends heb ik angela geholpen met eten maken.. wij hebben geen kalkoen gemaakt, want anderen hadden dat al gedaan. Maar wij hebben pumpkin pie, dat is ook echt typisch voor thanksgiving, en andere dingen gemaakt. We zijn naar familie geweest en hebben daar met zijn allen gegeten. Het was echt heel gezellig en heel lekker! Er was echt veel eten! 2 grote kalkoenen en nog meer zooi ^^ snachts gingen we black Friday shoppen. Dat is hier elke vrijdag na thanksgiving, hele grote opruimingen! Echt overal, en iedereen wordt helemaal gek om zo snel mogelijk de beste koopjes te krijgen enzo. Om kwart over 11 stond er al een hele grote rij voor de Kohl's die om 12 uur open zou gaan. Wij zijn ook in de rij gaan staan. En we hebben de hele nacht geshopt tot ongeveer 4 uur snachts. Het was echt superdruk overal met hele lange rijen, en overal heel veel auto's die overal bij de grote warenhuizen gingen parkeren, supergezellig ^^ iedereen ging kerstkadootjes kopen enzo... oh, en weetje wie mee ging shoppen met ons? Kristel Kardashian.. je weet wel, The Kardashians op tv? Dit was een nichtje van hun ^^ en dat is wel echt zo hier, al die beroemdheden, want ik hoorde dat hier gisteren ofzo, Zac Efron hier in de supermarkt was! Ik heb hem niet gezien helaas maar weetje hoe stoer dat is! En dat van Michael Jackson, alle rechtzaken enzo waren in Santa Maria, en daar kom ik heel vaak, dat is iets van 15 minuutjes rijden hier vandaan,, en zijn huis en Neverland is hier iets van 40 minuten vandaan.. en 1 uur rijden is Santa Barbara, Katy Perry! :D oh, en iedereen draagt hier altijd 2 verschillende sokken! Serieus het is hier raarder om 2 dezelfde te dragen dan 2 verschillende! Je koopt ze zelfs niet bij elkaar passend haha ^^

zaterdag hebben we de kerstboom opgehaald, echt zo leuk om een kerstboom te gaan halen als je in shorts loopt! Dat is echt het perfecte weer! En we hebben het hele huis al versiert met kerstdingen enzo, omg het zit er echt helemaal vol mee! Echt heel mooi! Wel 10 mini kerstboompjes, 1 kerstboom van 3 meter, overal kerst takken, kaarsen, lichtrendieren buiten,, super mooi ^^ dus je hebt echt geen sneeuw en kou nodig om in de kerststemming te komen, nep sneeuw werkt veel beter ^^ de exchange students van zwitserland en noorwegen enzo zeggen allemaal dat ze de sneeuw missen met kerst, maar ik echt niet, ik vier veel liever kerstmis in me bikini :D




  • 02 December 2011 - 11:49

    Eef:

    OMG Zac Efron??:o<3
    En OMG zo lang shoppen?
    En bikini??
    En hoezo zou je sneeuw missen? Wtf??? Haha zeg maar tegen die mensen dat ik wel met ze wil ruilen(niet dat her sneeuw ligt maar ja:p)
    Dat kerk kamp ding klinkt ECHT verschrikkelijk:o
    Ik zou echt continu de slappe lach hebben enzo haha:$

    Vet raar dat je daar al helemaal bezig bent met kerst! Ik heb vanmorgen net Sinterklaas gevierd met de peutertjes van me stage:)

    Hmm ik merk dat ik veel te vertellen heb, ik ga je mailen! Haha

    Xoxo

  • 02 December 2011 - 16:22

    Pa:

    sektes .....; en wij maar denken dat je rustig op school zit; vreemde ervaring toch; en straks kerst in bikini ....tsja - je was al nooit zo van de winter ;-)

  • 03 December 2011 - 13:07

    Ma:

    Heb echt gelachen om jouw allerlaatste zin: precies zoals ik je ken, Ilse!!! xxx

  • 03 December 2011 - 21:57

    Paul:

    Hoi ilse, wat een avonturen,prachtig, alle goeds,liefs en tot mails toedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 109081

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: