Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Maleisie

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 Juli 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Van tempels naar moskeeën, van geestenhuisjes naar hoofddoekjes. Ik had kunnen verwachten natuurlijk dat dit land anders zou zijn dan Thailand maar zo veel verschillen verbaasde me toch! De eerste verassing bij aankomst was al een uur tijdsverschil, toen het feit dat de taal hier met gewone letters wordt geschreven. Verder staan hier wel overal prullenbakken, is het heel levendig overal op straat de hele nacht door, spreken alle verkopers je hier meteen aan, doet het heel westers aan, in de supermarkten liggen allemaal producten uit het Midden-Oosten en is het halal, iedereen spreekt er Engels en is het super georganiseerd. Welkom in Maleisie! Het is hier trouwens ook overal even duur als Thailand eigenlijk, nog een aangename verassing want had het een stuk duurder verwacht!

Kuala lumpur is zo’n leuke stad! Echt een stad waar ik wel in zou kunnen wonen eigenlijk, gezellig, multicultureel, ze spreken allemaal goed Engels, het is er mooi weer, leuke parken, een jungle zelfs in het midden, super goede verbindingen overal met de metro en met de bussen, en veel dingen zijn heel makkelijk te lopen.

De laatste paar dagen in Thailand waren trouwens ook echt super! Khao Sok was fantastisch! Het was zo mooi, een mega groot groen blauw meer met allemaal kliffen in het water en jungle er om heen. We hebben ook op het water in bungalowtjes geslapen! De groep was echt heel gezellig, we waren met zijn 6en. Ik, 1 nederlands stel en nog 3 jongens uit canada. Deze jongens waren helemaal gek van fotografie dus zij hebben eigenlijk alle foto’s gemaakt, heel chill! We hebben hier anderhalve dag gevaren, gezwommen, gekayakt en gehiked. Een supergave wandeling door de jungle, door rivieren heen en door een grot, waar ook een rivier en een waterval door heen liep. Dit was zo tof! Het water kwam echt tot je nek op sommige punten en er waren dus allemaal watervallen. Bij een smal stuk moesten we via een touw en de rots randen tegen een waterval op naar boven klimmen, dit was heel zwaar want het water kwam met een enorme snelheid naar beneden, maar supergave ervaring!

De laatste ochtend heb ik op de valreep nog een lesje Muay Thai boxing gevolgd. Dit was stiekem ook nog een bucketlist item in thailand aangezien dit hier zo’n populaire sport is maar er eigenlijk nooit van gekomen. Hier heb ik er toevallig toch nog de kans voor gekregen door Top, iemand die bij het hostel werkte. Hij was al 5 keer Thais kampioen en gaf les bij ons resort. Dit was zo leuk om te doen! Jammer dat ik dit nu pas ontdekte anders was ik er graag mee door gegaan! Ook weer typisch thais trouwens, de avond toen ik aankwam wou ik nog graag een flesje water halen, maar aangezien de 7/11 vrij ver weg was kreeg ik een lift aangeboden van Top. Toen ik erachter kwam hoe ver het was (we waren al andere winkels gepasseerd maar ik had uit gemak 7/11 gezegd dus dat was waar we heen gingen xd) voelde ik me schuldig om helemaal daarheen te moeten voor alleen water dus verzon ik er bij dat ik ook een banaan moest hebben daar. Alleen hadden ze bij deze 7/11 geen bananen dus bracht hij me nog ergens anders heen! Zo behulpzaam maar toch een beetje awkward als ze zo veel voor je doen. Uiteindelijk wou hij me nog meer van de stad laten zien en zijn we ook nog naar een soort kermis en een club waar een band van een vriend van hem optrad geweest. 2 uur weg geweest voor alleen een flesje water maar het was heel gezellig!

Donderdag rond 11 uur ben ik aangekomen in Kuala Lumpur en eigenlijk gelijk de straat weer op te gaan om de kroegjes te ontdekken. Ik was geadopteerd door een paar Australische meiden die me naar een leuke bar hebben gebracht waar je gratis kon drinken, heel vaag, vraag me niet hoe het kan maar alle meiden drinken de hele avond gratis, zonder entree te hoeven betalen en ook echt nog goede kwaliteit drank! Toen ik hier binnen was kwam ik ineens Floor en Angelina tegen! Twee meiden met wie ik in Bangkok heb gewoond, hoe random! Ik wist dat ze in KL waren, maar aangezien die stad mega is en we niets hadden afgesproken was het echt een fantastisch leuke verrassing, echt hele leuke avond ook!

De volgende dag ben ik de stad gaan verkennen, beetje lopen, beetje met de tram kijken wat er allemaal is, rustig aan gedaan maar toch voor mijn gevoel best de stad goed kunnen zien! Ik ben bij de KL tower, twin towers, een prachtig park en een jungle midden in de stad geweest. Verder heb ik beetje gewinkeld en bij een infinity pool geweest met prachtig uitzicht over de stad! Echt een tip als je in KL bent, er is dus een hotel, Aloft, die op de 29e verdieping een zwembad heeft met prachtig uitzicht over de stad, hier kun je dus gewoon naar boven en in zonder dat je hoeft te betalen, ook als je er niet slaapt! Verder ben ik de dag erna nog met floor naar een grot geweest en weer lekker bij het zwembad gelegen.

‘ Savonds moest ik om half 10 bij het busstation zijn voor de nachtbus naar de Perhentian Islands, het volgende paradijs!

Ik ben hier in totaal 3 en een halve dag geweest en het was zo fantastisch!! Heb een hele leuke vriendengroep leren kennen op de boot en een meisje van te voren al in de bus en met deze mensen was het zo leuk! Ik had niets geboekt van te voren, ik dacht, ik zie het wel als ik aan kwam. De boot vaarde recht op een duikschool af en daar ben ik gaan informeren. Hier heb ik een pakket geboekt met overnachting praktisch op het strand, ontbijt en 4 duiken wat echt niet duur was! Deze duikschool was ook super gezellig, eigenlijk elke dag heb ik hier een beetje gechilld, en dus een paar keer gedoken. Zo tof om dat weer te doen!
Het was er ook echt prachtig, ontzettend helder blauw water, de witste stranden en jungle. Er zaten ook echt meters lange slangen en een groepje had ineens een super grote varaan in hun hut. Ook was het heerlijk weer omdat het regenseizoen hier pas in oktober begint.

Elke avond hebben we lekker op het strand gegeten, lekker gechilld, waren er vuurshows en plekken waar je lekker kon drinken en dansen. Dit samen met alle super leuke mensen van de duikschool, nog meer mensen die er werkten en die ik eerder had ontmoet die precies dezelfde dagen bleven als ik. Het was zo’n leuke sfeer allemaal en vond het ook echt jammer om hier weer weg te gaan! Dit is echt zoon plek waar mensen heen gaan en uiteindelijk lang blijven hangen, ik snap precies waarom, als ik verder niets had gepland had ik dat waarschijnlijk ook gedaan haha! Het was een klein eilandje dus al snel kende ik bijna iedereen die er al langer zat, aangezien iedereen dag en nacht op het strand te vinden was.

Maleisie was echt super! Een kleine week was veel te kort en ik weet zeker dat ik hier nog een keer terug ga komen, er zijn nog zoveel plekken die ik hier in dit land wil zien! Maar voor nu is het volgende avontuur, Cambodja!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Minors in Bangkok

Grand tour

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2017

Vietnam

21 Juli 2017

Cambodia

13 Juli 2017

Maleisie

03 Juli 2017

School is over!

09 Juni 2017

Duiken & Ban Wat Chan
Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 109050

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: