From Eastcoast to Westcoast - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu From Eastcoast to Westcoast - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

From Eastcoast to Westcoast

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Redding

Dinsdag was het koud! Haha echt, na we liepen nog wel in shorts maar we hadden wel een trui aan. En savonds begon het echt te onweren en te stormen en alles. Maar de dag erna zou het al weer heel mooi weer worden volgens het weerbericht en dat is beter want dan gaan we naar het strand :D dinsdag avond was er als toetje een Sundae Bar. Echt allemaal soorten ijs en serieus 20 soorten toppings, en dan nog meer dingen. Ook hele stukken chocola en alles en bonbons en gummy beren ^^ Ik heb een schaaltje met toppings gemaakt en toen bedacht ik dat ik er ook nog ijs in moest doen. Was echt zo lekker :D maar we hadden dat allemaal eerst gemaakt, voor dat we gewoon eten hadden meegenomen, omdat we bang waren dat het anders op zou zijn. Maar ik zat zo vol na dat ijs dat ik daarna nix anders meer op kon dus heb heel gezond avond gegeten (sorry het is Amerika;p) en daarna waren er de finales van het volleybal toernooi. Alle klassen zijn opgedeeld in 4 highschools (Kennedy high, Grant high, Washington high en Wilkinson high) en dan heb je van alle types noord zuid west en oost. Ik zat in Washington South. Van elke highschool heb je ook t-shirtjes die je kon kopen met eigen kleur enzo. Ik moest hem nog kopen maar toen kreeg ik hem gratis omdat ik van me klas de meeste activiteiten had ^^ echt superleuk, je krijgt er ook een watervaste stift bij en iedereen gaat dan bij iedereen allemaal dingen op de shirts schrijven enzo. Wij hadden dik verloren met volleybal trouwens x)

woensdag gingen we de hele dag naar Newport. Een plaatsje aan het strand. Echt heerlijk! Het was superlekker weer (:

donderdag avond was de talentshow. Echt heel leuk om na te kijken, ik deed niet mee want ik heb geen talent ;p maar sommige mensen waren echt heel goed! Heel veel gingen zingen en iets anders met muziek doen. Er was ook 1 kind die dacht dat ze heel goed was maar dat deed superpijn aan je oren, het was echt heel vals, toen begon iedereen mee te klappen en dacht ze dat ze nog beter was maar dat deed iedereen zodat je haar maar niet zo goed zou horen x) de returnees hadden ook vet grappige dingen gedaan.

Toen we terugliepen was er buiten een feestje bezig van een andere groep die ook op dat kamp zat. Met allemaal muziek en waterspringkussensdingen en ijs. Wij dachten, waarom niet feest is feest en wouden enthousiast meedoen. Alleen gingen we wel eerst even binnen een vest halen omdat het best koud was. Maar toen we weer terug liepen waren er de spanjaarden die het heel grappig vonden om ons onder die sproeiers te duwen dus toen waren we helemaal zeiknat en was het nog kouder ;p het feestje was ook al heel snel afgelopen naar 5 minuten ofzo x) toen we met curfew naar binnen moesten zeiden ze nog wel extra dat we echt goed moeten slapen omdat dit de laatste nacht was dat we zouden slapen hier, want morgennacht tussen 1 uur en 7 uur vertrekken de bussen, dan moet je mensen uitzwaaien en dan slaap je de hele nacht niet.

Vrijdagmiddag tijdens homeroom kregen we pas de vluchtinformatie. Waarom zo laat? Ze wisten het de hele week al. Ik vlieg niet samen met Ronja! Dat was echt belachelijk, want we moesten wel met dezelfde bus naar het vliegveld. Om 2.30 moeten wij uitchecken. Ik vlieg om 7 uur ongeveer en Ronja moet dan nog een paar uur wachten op het vliegveld. Logica? Na school zouden we tijd hebben om de tas en alles in te pakken en dan om 8 uur was er de Jaarboek presentatie. Alleen werd ik om 4 uur uit de klas gehaald om naar het kantoor te komen. Ik helemaal bang, ik dacht echt wat heb ik nu weer verkeerd gedaan;p maar ik moest een SLEP test doen, een soort engels test die was verplicht voor me highschool. Wat een stomme test serieus, 160 vragen, en de eerste helft was luistertoets en die duurde een uur. De vragen sommige vragen waren wel moeilijk, maar de meeste onderdelen waren zo vreselijk makkelijk. Dan hoorde je een zin, en dan had je abcd met allemaal zinnen en dan was de vraag: welke zin hoorde je? Het waren niet eens woorden die heel veel op elkaar leken ofzo. Of je zag een plaatje van een flat en dan was er abcd wat op het plaatje stond en dan kreeg je dingen als: a) het gebouw heeft geen ramen b) het gebouw is onder constructie c) het gebouw heeft maar 2 verdiepingen d) het gebouw heeft heel veel verdiepingen. Haha dat was het niveau dus, alleen kon ik niet opschieten omdat het gewoon een heel bandje was. Dus naar anderhalf uur was ik pas klaar. Toen gingen we eten en ik had nog niet eens me tas ingepakt. Ik snap ook niet waarom ik dat nu pas moet doen, ik wist al superlang dat ik naar die school zou gaan en dit is echt geen goed moment omdat ik wel wat beters te doen had. Dus ik helemaal in de stress maar gelukkig had ik nog genoeg tijd om me tas in te pakken en daarna optijd bij de jaarboek presentatie te zijn. Het was een filmpje van 45 minuten met allemaal foto's die zijn gemaakt, echt heel leuk! Van 9 tot 11 uur was er een dance en van 11 tot 1 kon je een film kijken en daarna zouden de eerste mensen moeten uitchecken enzo. Maar volgens mij was er niemand die een film ging kijken, we gingen gewoon een beetje bij elkaar zitten enzo. Echt iedereen begon te huilen, zelfs allemaal jongens, het was echt heel raar, een heel dramatisch afscheid, omdat er steeds meer bussen kwamen, en iedereen moest om andere tijden weg, en als je steeds opnieuw afscheid moet nemen begin je ook steeds opnieuw weer te huilen. Maar echt niet normaal, 2 weken geleden kende nog niemand elkaar en dat je nu met iedereen al zo'n sterke band hebt. Mijn bus ging volgens mij tegen half 3 ofzo weg. Op het vliegveld werden we wel geholpen met inchecken maar daarna moesten we het zelf maar uitzoeken. Gelukkig waren we dus wel met meer mensen. De douane en alles ging wel supersnel, veel sneller dan toen we naar amerika gingen. Ik had nog anderhalf uur ongeveer voordat me vliegtuig vertrok, dus we gingen nog even ontbijten met een paar mensen. Ik moest dus wel alleen vliegen :( maar ik had beetje geslapen in het vliegtuig dus opzich ging het best wel snel. Om 11 uur was ik in San Francisco waar ik over moest stappen. Daar moest ik ongeveer een uur wachten. Maar gelukkig kwam ik Cornelia en Catherine tegen, die ook in me klas zaten. Die moesten pas om 2 uur vliegen dus daar heb ik de hele tijd mee kunnen praten, toen moest ik boarden en moesten we weer afscheid nemen :') vanaf San Francisco naar Redding was echt een superklein vliegtuigje, er konden maar iets van 30 mensen in ofzo en er zaten echt van die propellers voorop. Ik dacht dat het een grap was ofzo maar daar moest ik echt in vliegen. Gelukkig was het maar een uur. Ik was wel superbang dat me bagage niet mee kwam omdat ik die nergens zag ;p toen ik op het vliegveld aankwam was ik wel zenuwachtig, heel bang dat niemand me op kwam halen. Maar toen ik naar binnenliep hoorde ik ineens, Ilse? Hii, i'm Cece! Ze was samen met haar dochter. Echt een hele lieve enthousiaste vrouw, zo leuk :D toen we naar haar huis reden was ze helemaal blij over vanalles aan het praten enzo, en dat ze het zo zielig vond dat Ronja en ik niet samen vlogen. En ze verontschuldigde zich helemaal dat haar huis maar zo klein was, dat we in de kamer van haar dochters moesten slapen en dat een neefje en een nichtje van haar ook bij haar sliepen deze week en dat dat zo'n rare planning was maar dat het echt niet veranderd kon worden en blahblahblah. Ik maar zeggen dat ik het niet erg vond, dat het heel gezellig zou zijn en alles (: ze hebben een hond en een kat :D en het is echt een leuk huis. Het is wel echt klein ja maar heel gezellig. De kinderen waren er nog niet, Don was ze aan het halen. En Ronja zou pas om 8 uur aankomen. (het was half 3 denk ik dat ik bij hun huis was) Cece had gelijk zo'n hele bak vol met chocola op onze kamer gezet,, (als je honger hebt kun je het altijd eten, dit is de koelkast, maakt niet uit welke tijd van de dag het is, gewoon eten pakken x) ) ik had al vrij lang niet gegeten, sinds 6 uur op het vliegveld niet meer (+ 3 uur tijd verschil dus met deze tijd was het 3 uur sochtends) maar ik had helemaal geen honger. Ze vroeg of ik wou slapen ofzo, maar ik was helemaal niet moe. Die dochter stelde ook gelijk allemaal vragen, heel leuk meisje. Ze is 11 jaar. Toen stelde Cece voor om naar het zwembad te gaan. Ze houden heel erg van zwemmen allemaal, ze hebben zelf geen zwembad wat ze heel jammer vinden maar ze gaan vaak naar familie met een zwembad, er is een healthcenter met een zwembad en ze gaan vaak naar een meer. Wij zijn naar dat healthcenter zwembad geweest. Het was echt lekker water, dat water was gewoon warm omdat het buiten zo warm was. Het is hier 40 graden! Ik heb een hele tijd met de lifeguard zitten praten. Een meisje van 17, die net van foothillhighschool af is. Naar die school ga ik misschien ook dus dat was wel heel leuk! Ze vertelde me ook wat ze allemaal voor dingen doet met haar vrienden enzo. Na het zwemmen gingen we naar een supermarkt. Na, nee het was geen echte supermarkt, maar meer een groothandel x) *heel handig als er veel mensen komen eten en voor gezinnen!* dat hield dus in, enorme dozen ijs, met 40 ijsjes erin, 5 kg zakken chips ter grote van een pak hondenvoer en dat soort dingen ;p

we zijn uit eten geweest naar een Thai's restaurant, echt heel lekker! Na die tijd hebben we Ronja van het vliegveld gehaald, en zijn we naar het huis teruggegaan. Daar hebben we ook kennisgemaakt met de 5 kinderen en Don. De kinderen zijn echt allemaal heel lief! Ze zijn ook echt geïnteresseerd enzo.

Maar dit is dus niet me vaste gezin. Voor Ronja hebben ze al een gezin gevonden, nog meer naar het zuiden en echt aan het strand, ze proberen voor mij nu heel hard een gezin daar in de buurt te vinden, dat zou zo geweldig zijn :D:D



  • 31 Juli 2011 - 20:11

    Fernon:

    Heey,
    Het klinkt daar echt heel gezellig enzo!! En volgens mij doen ze daar niet aan eten maar aan vreten, haha ;)
    Veel plezier nog,
    Fernon

  • 31 Juli 2011 - 20:15

    Eef:

    Omg hebben ze 5 kinderen?? Maar klinkt echt super leuk:D en ben zooooo jaloers op het weer daar! Omg lekker warm:)
    Xoxo

  • 31 Juli 2011 - 20:40

    Ma:

    Ha Ilse,

    Fijn dat de eerste indruk van het gezin al zo goed is. Hoeveel chocola heb je al op?

    pa, ma en Manon

  • 31 Juli 2011 - 21:03

    Robin:

    Ah leuk! ^^ Klinkt als een gezellige familie (: En dat talent gedeelte komt me even bekend voor xd En god die zak chips.. o_o
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 109061

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: