Ordinairy daily American Life - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Ordinairy daily American Life - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Ordinairy daily American Life

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 September 2011 | Verenigde Staten, Nipomo

Woeh, even weer een update (: ik ben net terug van de kapper, was echt heel hard nodig. Me haar was super dood maar ik durfde niet omdat ik bang was dat ze me haar zouden verpesten maar het valt allemaal mee (:

Vrijdag 26 augustus zijn we gelijk na tennis in de auto gestapt naar het noorden. Naar Great America. Okee, het was niet in San Francisco, maar iets van 3 uur er onder ofzo ;p maar het was nog steeds 3 uur rijden. Om ongeveer 10 uur kwamen we aan bij het Hilton hotel en daar zijn we blijven slapen. Omg dat hotel is echt zo luxe! ^^ het ziet er echt supermooi uit enzo daar binnen (:

en Great America was echt superleuk! Heel veel hele grote achtbanen, echt hele leuke. Ook 1 waar je recht op moet staan :P maar we waren er heel vroeg dus toen hoefden we nergens te wachten daar (: en het water park was ook heel leuk!!

zondag was er de welkomst party van EF. Het was een bbq en poolparty voor alle EF studenten van Kathy's en Sharon's groep en de hostfamilies. En iedereen bracht eten mee van hun eigen land. Ik had weer stroopwafels gebakken met Bekah (: maar het was heel leuk om iedereen weer te zien enzo en het was heel gezellig!!

vrijdag 2 september was de eerste school footballgame van het seizoen. En voor die tijd op school was er de peprally. Dat was echt zo leuk om mee te maken! Iedereen had kleren in de kleuren van de school aan en sommigen waren ook helemaal geschminkt enzo. En alle lessen waren 5 of 10 min korter en dan was er voor lunch de rally in de gym. Alle klassen zaten bij elkaar, dus freshmans aan een kant, sophomores, juniors en seniors. En dan waren de cheerleaders die een dans deden, en de dancecompagny. En er waren allemaal soort spellen tussen de klassen. Natuurlijk wonnen de seniors alles (: en iedereen was helemaal enthousiast schreeuwen enzo en voorbereiden voor de wedstrijd die avond. Schoolspirit!! de footballgame was ook typisch amerikaans! Met overvolle tribunes en overal borden met 'go titans!' en allemaal dingen versiert in de schoolkleuren ( cardinal, zilver en zwart btw) en allemaal eet tentjes en bbq's, en cheerleaders van beide teams, en de mascotte die rondliep in een groot pak (: ik snapte echt niets van de regels maar het was wel leuk x) nu snap ik nog steeds niet alles maar ik begin het te leren (: we waren trouwens echt aan het winnen maar in de laatste minuut verloren we :(

dat weekend hadden we een extra lang weekend. Maandag hadden we vrij voor labor day. Het is om de arbeid te vieren ofzo. Dag van de arbeid? En daar voor geven ze iedereen vrij. Logicaa (: maar het is opzich niet zo erg om een extra maandag vrij te krijgen hoor ^^ zondag avond kwamen er allemaal vrienden langs (die kerk groep, altijd leuk, superleuke mensen :D) en toen gingen we met zn allen eten en een bonfire. Dinsdag hadden we een tennis wedstrijd tegen Arroyo Grande. Die hadden we verloren, maar die telt niet voor de hele competitie. Tot nu toe hebben we alle wedstrijden voor de competitie nog gewonnen, Go Titans!

Donderdag hadden we een early out. Alle lessen waren korter, en dan waren we om half 1 vrij omdat de leraren een vergadering hadden ofzo. En hoe geweldig is amerika, dat als je eerder vrij bent, je eerst kan gaan lunchen in Starbucks, en daarna gaat boogieboarden at avila beach? :D

vrijdag avond ben ik eerst naar de footballgame geweest met Sam, Maria, Ella en Emily, en gelijk daarna zijn we naar Pismobeach gegaan voor een kamp van EF. Ik dacht dat het een kamp zou zijn met alleen onze EF groep, maar het waren iets van 80 mensen, ook mensen die vlak bij San Francisco zitten. Mijn hele klas van het kamp in Rhode Island, na, de halve klas, iedereen die naar CA ging was er :D omg, ik dacht echt wat doen jullie nou weer hier?! Ik dacht dat ik ze nooit meer terug zou zien! Het was echt heel gezellig, we hebben heel lang bij een bonfire gezeten enzo. We sliepen in tenten. Snachts onweerde het en regende het keihard! Omg, het is hier altijd mooi weer, nog nooit regen ofwat gehad en nu was er een dikke onweer storm als wij daar in een tentje slapen! Heel veel tenten waren ondergestroomt met water enzo, maar onze niet gelukkig (: maar als je lag kon je wel mini waterdruppels op je voelen vallen. Zaterdag gingen we surfen, dat ging opzich best goed :D ik kan iig, nu staan op het board haha ^^ en we hebben geen haaien gezien dus dat viel ook weer mee (: verder konden we gewoon zelf bedenken wat we deden daar op het kamp, gewoon gezellig, en we zijn nog naar pismo outlet naar de starbucks geweest (: 's avonds hadden we weer een bonfire met smores ^^ en gewoon gezellig rondhangen enzo. Er zou weer een hele grote hagelstorm en onweer komen, en iedereen moest tent afsluiten, spullen binnenleggen en alles maar het viel allemaal mee gelukkig. Zondag ochtend moesten we tenten weer afbreken en alles.

Maandag avond kwamen alle mensen van de kerk langs om football te kijken. Het fooballseizoen is begonnen dus nu komen ze elke avond langs, heel gezellig :D wij kijken nooit football maar hangen gewoon rond (: oh, Bryan heeft speciaal voor het fooball seizoen een grotere tv gekocht. De tv die we hadden was 50 inch maar dat was blijkbaar niet groot genoeg dus nu hebben we er 1 van 60 :P je ziet niet zo veel verschil, ze zijn beide vrij groot xd

vrijdag avond hebben we een filmavond gehouden met bekah, peyton en maria (: en zaterdag heb ik seniorpictures gemaakt :D op Shellbeach, google het, het is echt heel mooi daar :D met allemaal kliffen enzo ^^ was echt heel leuk, gewoon een professionele fotoshoot met professionele fotograaf en alles! En dan moet ik binnenkort een foto uitzoeken en die komt dan in het jaarboek ;D zondag zijn we naar de kerk gegaan zoals elke zondag :P eerst hebben we dan zondagschool youthgroup iets en daarna kerk. Maar ik help tijdens de dienst nu altijd met 4 jarige kinderen entertainen. Voor community service hours. Het is best leuk (:

gisteren was Bekah's verjaardag. Was heel leuk! Er kwamen 10 mensen langs. Feestjes zijn hier wel echt anders haha. eerst zijn we gaan eten bij sushi & terijaki, een japens restaurant. ik heb hier voor de eerste keer in me leven echte sushi gegeten, behalve dat wat ik toen een keer had gemaakt thuis. maar deze was echt heel lekker! een california/tnogwat roll, en egg rolls. en we hadden kip met terijaki saus (: die gerechten waren echt groot joh, wij hadden allemaal 1 gerecht per 2 personen en dan nog krijg je niet alles op.. :P toen we terug waren hadden we allemaal een eigen taart versiert, en daarna ontstond er een soort 'smeer je taart in andere gezichten' gevecht :P en we hadden een pinata :D en we deden dat spel 'i have never' dat je iets zegt wat je nog nooit hebt gedaan, en de mensen die het wel hebben gedaan die moeten dan alcohol drinken. Maar hier hadden we natuurlijk geen alcohol dus dan had je een vinger minder haha. En we hebben een film gekeken die dodelijk eng was. Incidious. En er zaten van die schrikmomenten in waarvan je echt een hartaanval kreeg. Dus dan iedereen keihard gillen enzo. Maar maria schreeuwt als een man als ze schrikt, echt zo'n WHOOOAAAH!! en daar schrikt de rest weer van xd. En toen ze op facebook keek, zag ze een bericht van Angela: oohmygoodness.. Bekah & her friends are having bursts of screaming while watching a scary movie for her 16th birthdayparty. Glad it is them and not me. Although i hope i can sleep for at least a few hours tonight. Haha geniaal ^^

met school gaat ook alles nog steeds goed enzo. Het niveau is gewoon lager dus ik kan heel goed meekomen ookal is alles in het Engels. En het is altijd heel gezellig met leuke vrienden enzo. We hebben nu wel ongeveer een vaste groep waar we mee omgaan (: en dat gevoel dat je hele leven compleet is als het eindelijk weekend is heb ik helemaal niet. De weken gaan gewoon echt zo snel! Komt door tennis waarschijnlijk.. en het weer is nog steeds goed! Elke dag rond de 25, in de volle zon zo'n 30 graden waarschijnlijk ;D

ook ben ik lid van clubs nu haha. Ik heb een application ingevuld voor the Renaissance, ik weet nog steeds niet precies wat het is maar ongeveer de hele school is er lid van en als je goede cijfers haalt kun je naar poolparties enzo (: ook ben ik lid van Rolling Thunder, de spirit quad van onze school ^^ ze zeggen, we zijn geen cheerleaders, we zijn beter haha. Maar het komt er op neer dat we gewoon met wedstrijden keihard schreeuwen en Nipomo aanmoedigen :P en ik zit in breakdance club, hoe stoer is dat om te leren breakdancen :D en ik wil in de surfclub maar ik weet niet of ik een eigen board moet hebben ;p binnenkort is er waarschijnlijk wel een meeting en dan ga ik dat maar is uitzoeken ^^ en we gaan met alle exchange students naar de international club ^^ en Cristina blijft zeggen dat ik me op moet geven voor de frans club haha, miss doe ik dat wel, gewoon gezellig ;D

  • 25 September 2011 - 01:12

    Eef:

    Haii, ik heb alles gelezen:D maar zal morgen ff goed reageren, ben te moe en te aangeschoten haha. En ik heb je gemaild;)
    Xxxxx

  • 25 September 2011 - 01:15

    Robin:

    Meh jij maakt allemaal leuke dingen mee en ik lig hier te creperen van de pijn! T_T moet binnenkort maar eens Facebook maken om alles te volgen ;p en goed dat je sushi blijkbaar wel lekker vind! :D

  • 25 September 2011 - 09:24

    Martine:

    Hoi ilse.

    Klinkt geweldig daar. Heerlijk dat school ook op zo'n manier kan. Gelukkig kun je het onderwijs goed aan zodat je genoeg tijd hebt voor alle leuke dingen van daar.

    Vanmiddag gaan we met de familie naar omas verjaardag dus je verhalen zullen vast nog ten sprake komen.

    Heel veel plezier daar en geniet van alle leuke dingen.

    Xx martine

  • 25 September 2011 - 09:42

    Ma:

    Wat een geweldige verhalen! Ik kom ook!

  • 29 September 2011 - 11:25

    Thijn En Jorita:

    klinkt goed allemaal!! Je steekt vast een heleboel mensen aan die dit ook wel zou willen doen, met al die enthousiaste verhalen van jou. En ook super dat het op school zo goed gaat.
    xxx Thijn en Jorita (vanuit Groningen) en Ferdi, Laurie en Jaron vanuit Haarle

  • 13 Oktober 2011 - 20:02

    Manon:

    Heej, sorry ben een tijdje vergeten te lezen, had het druk met mijn verjaardag enzo, jmmr dat je der niet bij was, maar serieus ben echt jaloers op je hoor, het klinkt als de ideale school, weer, activiteiten enz. btw ga naar die frans club want ik ga je anders echt verslaan met frans hoor, we hebben nu een andere lerares die is veel beter. Oja judith en ik hebben nog even de laatste weersberichten na gekeken en ze verwachten dat er deze winter miss een elfstedentocht kan komen, het wordt nu al steeds kouder dus geniet van je lovely weather (ik doe maar even mee) daar
    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 109057

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: