Verhuizen - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu Verhuizen - Reisverslag uit Nipomo, Verenigde Staten van Ilse Blanke - WaarBenJij.nu

Verhuizen

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Nipomo

Vrijdag avond zijn we naar de Sundial Bridge geweest, een hele bekende brug waar mensen van de hele wereld naar toe komen. Ik had er nog nooit van gehoord x) maar het was wel echt supermooi! Omdat het al donker was en de hele brug was verlicht ^^ alleen beetje jammer dat er heel veel zwarte weduwes zaten in al die kiertjes, en ook een paar brown recluse spiders. De andere gevaarlijke giftige soort die hier zit! Maar als je daar niet naar keek was de brug echt heel mooi (a)

zaterdag ochtend om half 10 ongeveer vertrokken we, met Cecé, Ronja, Maddie, Ben en ik. We zouden ongeveer 3 uur moeten rijden en dan zou de moeder van Maddie en Ben ons verder brengen. Onderweg zijn we langs de tacobell gereden, was heel lekker ^^ tegen half 1 ongeveer waren we bij het punt waar Cindy ons op zou halen. Vanaf daar zouden we nog ongeveer 4/5 uur moeten rijden.. vet lang, ik dacht dat het maar 6 uur ofzo was ;p maar toen stonden we in de file.. er was ergens brand ofzo. De hoofdweg van Noord naar Zuid California was afgesloten dus we moesten een andere weg zien te vinden. Maar al die auto's moesten andere wegen zien te vinden dus echt alles stond vast. In totaal hebben we er bijna 12 uur over gedaan! Om iets voor 9 waren we bij Maddy. En vanaf daar kwamen de gastouders van Ronja ons ophalen. Ik zou een paar dagen bij hen blijven, in San Luis Obispo. Savond's zijn we met Victoria en Andrew (hostzus en broer) pizza gaan eten. Er waren nog 2 vrienden van Andrew en het was heel gezellig (:

de volgende dag gingen we brunchen bij een restaurant op het strand. Echt dat zag er zo mooi uit, dan heb je van die kliffen, heel veel palmbomen en andere gekleurde planten prachtig ^^ het is hier gewoon echt supermooi hier, stranden, surfers, palmbomen, mooi weer, beachparties en bonfires. Het echte California idee dus (: we zijn ook nog even over het strand gereden. Avila beach. Smiddags gingen we met Victoria mee shoppen. Ze gaat volgende week naar college en op kamers wonen dus daar had ze spullen voor nodig. Savonds zouden oma en een tante komen eten dus we gingen helpen met koken. Het was echt heel gezellig toen ze er waren. Superlieve mensen ^^ we hadden na het eten apples to apples gedaan. Een raar spel maar heel leuk (:

maandag zijn we naar het strand geweest met Victoria. Het water was heel koud dus we hebben vooral op het strand gelegen en heel even in het water. We hebben gelukkig geen haaien gezien. Er zitten hier een paar witte haaien in de baai. Maar we hebben wel zeehonden gezien. Die zwommen gewoon op ongeveer 30 meter afstand van waar wij in de zee waren superlief ^^

toen we terug waren moest ik weer me tas gaan inpakken, want Kathy, me IEC zou me komen ophalen om me naar me echte host family te brengen! Het was wel moeilijk om afscheid te nemen van Ronja, maar ik had ook heel veel zin om eindelijk naar me echte host te gaan. Ik werd er best wel zat van om elke keer te verhuizen en niet te weten hoelang ik ergens zou blijven en waar ik daarna heen zou gaan.. onze IEC is trouwens superleuk! Ronja en ik zitten nog wel in de zelfde IEC groep en nog iemand van kamp die we kennen ook. Vrijdag gaan we met zn allen van haar groep naar een waterpark en over 2 weken is er een grote welkomstbbq voor alle EF studenten en de hostfamilies. Kathy organiseert gewoon heel veel activiteiten enzo (:

Mijn hostfamilie bestaat uit een vader, een moeder, een meisje van 16 en een jongen van 14 of 15. het meisje is echt heel aardig! En de jongen zegt eigenlijk niet veel. De moeder zei ook al, hij is gewoon niet zo sociaal ;p en ze hebben 2 katten. En een heel groot huis! Veel ruimte buiten met een trampoline, alleen de tuin is niet echt heel goed onderhouden ofzo ;p boven hebben ze een hele grote ruimte met een tv met game dingen, een tafeltennis tafel, een pool tafel en een airhockey tafel! Ook heb ik mijn eigen kamer, heel groot, met een mega grote spiegel en een 2 persoons bed ^^ de familie vertelde dat ze heel veel activiteiten doen enzo, dus dat wordt wel gezellig! Zondag gaan we naar een dierentuin, en over 2 weken gaan we een soort van weekendje weg, naar een pretpark :D en met thanksgiving gaan we ook op een soort minivakantie. Dan gaan we ook naar een soort dutch dorp, dat wordt lachen x) ze zijn wel superchristelijk en gaan elke zondag naar de kerk. En er zijn hier heel veel klokken, elk uur en elk kwartier en weet ik veel wanneer allemaal gaan ze af en ik schrik me elke keer helemaal kapot. Maar ze hebben beloofd om ze zo snel mogelijk uit te zetten (: volgens mij hebben ze dat al gedaan. Met de ergste. Savonds hebben we source code gekeken. Een hele goede film! Wel een beetje appart;p maar natuurlijk met een starbucks erbij :D how great dat die hier zo dichtbij zit, zelfs met een drive thru (: dat is wel chill, ze hebben echt overal drive thru's van. Natuurlijk van alle fastfood hier, maar ook bijvoorbeeld van de bank of bij de apotheek. Amerikanen houden van hun auto's (: netzoals vanmiddag: ik moest geld pinnen dus me hostmom zegt zo van, oh ja de rabobank. That's close, right across the street! En jahoor, we pakken de auto x)

Vandaag zijn we naar de school geweest voor de sport. En donderdag gaan we naar de counselor om vakken te kiezen enzo. Ik hoop zo hard dat ik in senior year kom! Eigenlijk hoor ik naar Junior te gaan, maar ze zeiden dat de counselor heel aardig was, en dat er wel te overleggen valt (: Ik ga waarschijnlijk tennissen in het eerste semester(: maar daar zijn nu al de trainingen van dus dat wordt elke dag 2 uur keihard sporten! Ik heb net tennistraining gehad en het was echt super zwaar! Voor die tijd moesten we 2 km hardlopen, allemaal rek en strek oefeningen doen en weet ik veel wat. In de brandende zon! Maar het was wel heel leuk :D nu heb ik dus elke dag training, (morgen wordt nog zwaarder zei iedereen, meer rennen enzo:( maar, dan kan ik wel eindelijk al die calorieen van al dat eten hier eraf branden, dat scheelt dan al weer :) volgende week ergens zijn de try-outs, ben benieuwd. Maar het was wel leuk om meer mensen te leren kennen enzo ^^

Mijn school start volgende week donderdag al! (donderdag, wat een rare dag om school te beginnen eig xd) maar dat is echt supervroeg! Want Foothill high, de school waar ik oorspronkelijk heen zou gaan, in Redding, begint pas in september ergens.. maar het wordt wel leuk, dan ken ik tenminste wat meer mensen :) ik ga naar Nipomo High, en hun logo is een Titan x) de school was niet erg goed met sporten enzo, opzich is dat wel weer fijn want dan heb je wel meer kans om in het team te komen. Bij de meeste scholen moet je overal try-outs doen, en je komt pas in het team als je echt goed bent, en iedereen daar speelt het al heel lang. Wel is de school heel beroemd met hun drama classes. Bekah (hostsis) vertelde me dat ze echt heel goed zijn, bijna Broadway kwaliteit. Bekah zat vorig jaar bij drama en ze hebben echt hele goede stukken gemaakt, en films enzo volgens mij ook. Vorig jaar hebben ze Wizard of Os gedaan. Het is zegmaar heel goed om dit te gaan doen als je later een acteercariere wilt. Eerst dacht ik, hee dat lijkt me best leuk om daar bij te gaan, maar ik doe het toch maar niet. Bekah zei, als je een leven wilt naast drama moet je dat niet doen, want je bent er echt dag en nacht elke dag soms wel tot 3 uur snachts mee bezig. Ze had heel veel afspraken met vrienden enzo moeten afzeggen voor al het oefenen, en decors bouwen enzo. Dat heb ik er ook weer niet voor over ;p maar er waren nog wel andere drama klassen, die kleinere dingen deden waar minder tijd voor was. Dat lijkt me wel leuk om te doen dus ik zie wel donderdag. Wat dat betreft heb ik geluk dat ik sowiso als ik terug kom het jaar over moet doen, want ik kan hier (behalve us history en english) kiezen wat ik wil verder. Gewoon allemaal leuke vakken enzo. De meeste EF mensen moeten science en wiskunde enzo er ook bij doen, omdat het anders niet geld als ze terug komen.

Straks gaan we eten in het restaurant waar Bekah werkt. Het is taco-tuesday, en elke dinsdag eten ze er met een hele crew vrienden en familie. er komen nog meer mensen van hun kerk en gewoon kennissen enzo. Ook wat van mijn leeftijd dus t wordt vast wel gezellig!

Jaa, het was echt heel gezellig! Super gezellige mensen en het eten was ook lekker. Bekah werkt er dus en me hostmom hielp ook omdat ze iemand misten ofzo. Het is een heel klein restaurantje en wij waren bijna de enige gasten, en Bekah en Angela de enige serveersters. Tegen kwart over acht ofzo ging het restaurant dicht maar wij bleven gewoon met zn allen zitten en de kok en de baas kwamen er ook gezellig bij ^^

Oh, btw.. facebook is veel meer up to date van wat ik doe, bloggen doe ik altijd later pas. Dus check me facebook :D daar staan ook veel meer foto's op enzo :)


  • 10 Augustus 2011 - 04:32

    Ilse Blanke:

    het weer is trouwens wel iets kouder hier, door de zeewind denk ik. maar er is veel zon en je kunt nog heel goed in shorts en een hempje lopen ^^

  • 10 Augustus 2011 - 21:33

    Robin:

    Ah leukleuk weer ^^
    Ik hoorde al dat je naar je echte histfamily was :P iemand van Ef had ne gebeld. Maar wat is je Facebook dan? En kan ik ook alles zien want ik heb geen Facebook xd

  • 10 Augustus 2011 - 22:39

    Eef:

    Klinkt echt super gaaf allemaal Ilse!
    En nu heb je eindelijk een broer haha

    Xoxo

  • 11 Augustus 2011 - 09:52

    Robin:

    En taco bell, tacotuesday, ik ben jaloers :') ik mail je zo/binnenkort wel even een keer ^^

  • 14 Augustus 2011 - 10:19

    Ans:

    hoi Ilse, zo te lezen heb je t superfijn.

    mooi

  • 14 Augustus 2011 - 20:41

    Laura:

    Hee Ilse,,
    Echt waar, wat een superleuke verhalen. Echt zo gaaf allemaal wat je meemaakt. heeeeeeel veel plezier nog daar..

    En ik snap nu ook echt waarom je bent gegaan!!

    xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Momenteel volg ik mijn minor Management&Marketing in Asia in Thailand, Bangkok

Actief sinds 17 Juli 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 109083

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 03 Oktober 2017

Minors in Bangkok

16 Juli 2011 - 20 Juni 2012

Highschool Year USA

Landen bezocht: